| Auteur |
Bericht |
|
birt
|
Berichttitel: Re: nieuwe versterker gezocht Geplaatst: 14 jan 2012 10:08 |
|
|
|
je kan ook die valvetech die Onze_Jef verkoopt eens gaan proberen?
|
|
 |
|
 |
|
Smoky
|
Berichttitel: Re: nieuwe versterker gezocht Geplaatst: 14 jan 2012 10:17 |
|
|
|
Valvetechs zijn idd niet mis ...
|
|
 |
|
 |
|
seels
|
Berichttitel: Re: nieuwe versterker gezocht Geplaatst: 14 jan 2012 17:47 |
|
Geregistreerd op: 08 jan 2012 23:51 Berichten: 27 Woonplaats: Merksplas
|
|
Ja, ik weet het allemaéal nog niet zo goed.
Bij mij is het vooral de keuze tussen de fender blues deluxe en de deville deluxe en een vox ac... . ik heb hier zelf nog niet op kunnen spelen. maar ik zie vox en vooral fender wel regelmatig passeren in ruben block en jack white zen gear. alleen rekening houdend met dat ik er ook country en rockabilly wil mee gaan doen weet ik nog niet zo goed de welke. ik hoor wel dat vele de bleus deluxe boven de deville verkiezen. en overdrive zal ik toch uit pedaaltjes halen. Maar ik ga het even laten rusten ook omdat ik midden in de examens zit en dan veel gaan testen. tips zijn nog altijd welkom betreffende mijn keuze tussen fender en vox.
|
|
 |
|
 |
|
QuintenV
|
Berichttitel: Re: nieuwe versterker gezocht Geplaatst: 15 jan 2012 00:09 |
|
Geregistreerd op: 01 jun 2011 14:18 Berichten: 97 Woonplaats: Belsele (Sint-Niklaas)
|
wat ik persoonlijk toch ook een belangrijk verschil vind is de klankkleur van de amp. elk merk heeft naar mijn mening ook een eigen klankkleur. Fender bijvoorbeeld is bekend om zijn erg warme en zeemzoete klank, terwijl vox een iets koelere en rauwere kleur heeft. Marshall doet het dan nog een stapje rauwer. en om het rijtje compleet te maken heb je ook nog mesa met een beduidend koelere klankkleur. Orange is ook redelijk rauw en koel van kleur. Hughes & kettner houdt samen met vox zo een beetje het midden tussen warm en koud. Met rauw wil ik niet bedoelen 'meer gain' (hoewel dat initieel wel het geval is) ik spreek puur over klankkleur. ook doen deze eigenschappen geenszins afbreuk aan de kwaliteit van de versterker. 't is gewoon wat je graag hoort. Ook heel goed (maar tweedehands moeilijk te vinden): Hughes&Kettner Puretone. (  eventjes ook opmerken dat mijn mening over klankkleur ook heel erg objectief is. 't is moeilijk woorden te plakken op iets wat je hoort/voelt)
|
|
 |
|
 |
|
lievendv
|
Berichttitel: Re: nieuwe versterker gezocht Geplaatst: 15 jan 2012 09:08 |
|
Geregistreerd op: 13 jul 2010 14:01 Berichten: 247 Woonplaats: Muizen (Mechelen)
|
|
QuintenV zal "subjectief" bedoelen en inderdaad, dat is het ook wel. het beste wat je kan doen is heel veel lezen en vooral proberen. de gemene deler van dat alles zal je wel ergens in de juiste richting duwen.
Een Blues deluxe is een heel fijn ding van clean tot "medium grit". Hij is wel heel specifiek, Ik denk dat het makkelijker is om hem niet goed dan wel goed te vinden. heb zo'n early 90's staan en die drive channel geeft een beschaafde bluestone met een randje aan zeer aanvaardbaar volume. Thuis zet ik hem nooit op clean channel want die moet echt heel luid gaan. Hij combineert wel niet zo makkelijk met pedals als men kleine 15w vox hybrid (de voorganger van een pathfinder), je moet langer zoeken naar een goeie setting. Die Vox is daar wat flexibeler in maar dat heeft volgens mij te maken het het feit dat die Vox'en niet zo rap te schel gaat klinken in mijn oren.
Ik heb men vox echter nooit echt als "koeler" dan die Fender beschouwd maar voor van die meer gearticuleerde dingentjes zit er altijd een fijner randje op bij die Fender; zeker als je iets funkier probeert of je zoekt een sound voor een heel minimalistische solo blues. De ingebouwde reverb van die Fender vin ik nog steeds heel netjes, heb nooit het gevoel dat die "bovenop het geluid zit". Na de aankoop van de Fender zijn mijn voorkeuren in "gitaarsound" een pak minder heavy geworden en vind ik het interessanter om te experimenteren tussen clean en stevige overdrive.
Met die tweed fender en men zwart/witte/maple standard strat moet ik nu nog op naast die amp gaan zitten met een zwarte geek bril en ik kan Claptons "twinolux" ad imiteren :p
|
|
 |
|
 |
|
QuintenV
|
Berichttitel: Re: nieuwe versterker gezocht Geplaatst: 15 jan 2012 13:15 |
|
Geregistreerd op: 01 jun 2011 14:18 Berichten: 97 Woonplaats: Belsele (Sint-Niklaas)
|
lievendv schreef: QuintenV zal "subjectief" bedoelen dat bedoelde ik ook. sorry daarvoor!
|
|
 |
|
 |
|
Maiki
|
Berichttitel: Re: nieuwe versterker gezocht Geplaatst: 15 jan 2012 13:50 |
|
|
|
Old school sounds met een eindtrap die zwaar over zijn nek gaat snappen er niet veel precies. Blijf weg van current production Fender en Vox. Dat werkt niet.
|
|
 |
|
 |
|
seels
|
Berichttitel: Re: nieuwe versterker gezocht Geplaatst: 17 jan 2012 00:01 |
|
|
|
Toch ben ik nu gevallen voor de vox ac reeks.
Ik denk dat ik hier het meeste uit kan halen. eventueel met effecten.
Maar wat is nu het interesantst voor mij een ac15 30 of iets anders.
Iemand ervaring met deze amps en krijg je echt wat ik voor ogen heb. Hier in de buurt hebben ze hem nergens binnen dus wil wel een beetje zeker zijn voor ik hem verder weg ga testen.
Je moet het in combi zien met een gretsch G5120 met filtertrons he. en effecten. Ikzelf denk dat dit voor mijn situatie, vooral dan die dirty blues en dan de rockabilly wel moet gaan. wat denken jullie.
|
|
 |
|
 |
|
Langun
|
Berichttitel: Re: nieuwe versterker gezocht Geplaatst: 17 jan 2012 00:04 |
|
Geregistreerd op: 21 okt 2009 21:49 Berichten: 1394 Woonplaats: Knesselare
|
|
Ik heb horen zeggen dat die soms nogal kieskeurig kunnen zijn tegenover effecten. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als je er één gaat testen zou ik dat tenminste ook uitproberen.
|
|
 |
|
 |
|
seels
|
Berichttitel: Re: nieuwe versterker gezocht Geplaatst: 17 jan 2012 08:13 |
|
|
|
 |
|
 |
|
lievendv
|
Berichttitel: Re: nieuwe versterker gezocht Geplaatst: 17 jan 2012 10:31 |
|
Geregistreerd op: 13 jul 2010 14:01 Berichten: 247 Woonplaats: Muizen (Mechelen)
|
testen is echt wel de essentie bij een amp. Langun heeft gehoord dat Voxen keiskeurig zijn met pedals, mijn ervaring is het omgekeerde. Het was dan waarschijnlijk ook al niet dezelfde amp, andere gitaar, speelstijl, type pedal etc etc... Hierin heeft niemand gelijk, alleen degene die alles goed test en naar z'n smaak koopt. Als je naar je smaak koopt, heb je altijd gelijk want smaak is niet te discussieren  moraal; test combinaties, pak uw favoriete pedaalkes dus mee als ge ga testen zou ik zeggen! happy hunting.
|
|
 |
|
 |
|
QuintenV
|
Berichttitel: Re: nieuwe versterker gezocht Geplaatst: 17 jan 2012 14:35 |
|
|
Ik zie allicht geen graten in een vox AC voor rockabilly en blues. 'helder' is misschien wel het beste woord dat ik kan vinden om te beschrijven hoe ze in mijn oren klinken. als ze tegen het randje gaan van oversturing, klinken ze lekker vuil maar blijven ze ook helder. Dat vind ik er wel nice aan! (en hier hoorde ik het voornaamste verschil met fender dat mijns inziens meer de zeemzoete toer opgaat als er oversturing aan te pas komt) Ik heb zelf het voorrecht gehad zo'n witte handwired vox AC30 en AC 15 eens te mogen proberen. was heel aangenaam om te doen  Persoonlijk heb ik weinig verschil gemerkt, op de headroom na. Maar misschien zijn er wel mensen die hier andere ervaringen mee hebben. Hoe het zit met de fabrieksmodellen van de AC's heb ik geen idee. nog eentje die we totaal vergeten zijn vernoemen in de clean met een randje-lijn: Blackstar artisan! als je die tweedehands weet te vinden tenminste, nieuw gaan ze voor €1350. 
|
|
 |
|
 |
|
niels
|
Berichttitel: Re: nieuwe versterker gezocht Geplaatst: 17 jan 2012 17:14 |
|
Geregistreerd op: 22 dec 2008 18:40 Berichten: 167 Woonplaats: Izegem
|
|
 |
|
 |
|
imlikeajungle
|
Berichttitel: Re: nieuwe versterker gezocht Geplaatst: 17 jan 2012 22:37 |
|
Geregistreerd op: 31 okt 2008 23:34 Berichten: 6110 Woonplaats: Schaarbeek
|
|
Ik heb exact zoeentje gehad, toch wel wat anders dan wat je zoekt denk ik?
|
|
 |
|
 |
|
seels
|
Berichttitel: Re: nieuwe versterker gezocht Geplaatst: 17 jan 2012 23:07 |
|
|
imlikeajungle schreef: Ik heb exact zoeentje gehad, toch wel wat anders dan wat je zoekt denk ik? Heb je het over de marshall of over de vox?
|
|
 |
|
 |
|
imlikeajungle
|
Berichttitel: Re: nieuwe versterker gezocht Geplaatst: 17 jan 2012 23:27 |
|
Geregistreerd op: 31 okt 2008 23:34 Berichten: 6110 Woonplaats: Schaarbeek
|
|
 |
|
 |
|
Lordriffenstein
|
Berichttitel: Re: nieuwe versterker gezocht Geplaatst: 18 jan 2012 17:23 |
|
|
Chilipepper schreef: I know, maar vermits het blijkbaar ook voor thuis is ... En dan nog, als hij een 100W plexi in een repetitieruimte gaat gebruiken, zal hij wellicht ook ontgoocheld zijn omdat hij de kraan niet kan opendraaien. Een 50 W, non-master JMP, zou in dat geval wel gaan. Zoniet moet je al beginnen sjoemelen met attenuators. Dat is ook platte kak. Zo veel fout in zo'n kort stuk tekst Een 50w non-master JMP is echt NIET VEEL minder luid dan een 100W, een 50w is (helaas) nog altijd veel te luid voor de meeste toepassingen. En dat attenuators platte kak zijn, klopt ook van geen kanten. Als ik de originele post lees dan dacht ik ook onmiddellijk aan een Bassman.
_________________ LordRiffenstein Gear ServicesVolg LordRiffenstein nu ook op FACEBOOKA-C schreef: "dit is het beste" werkt misschien bij mensen tot een EQ voor de leeftijd van 16 jaar, maar meer ook niet.
|
|
 |
|
 |
|
seels
|
Berichttitel: Re: nieuwe versterker gezocht Geplaatst: 20 jan 2012 19:49 |
|
|
Hey ik heb nog eens een vraagje ik geraak er wel uit maar zit nog met volgende vraag. Als je bv naar triggerfinger luistert (white stripes ook) hoor je dat de gitaren heel donker kunnen klinken precies of de tone bijna dichtgedraait word. maar gebeurt dit ook met de gitaar of hangt dt ook van versterker af. bv in dit filmpje hoor je wat ik bedoel. http://www.youtube.com/watch?v=Qqmt4hMr82gIk denk dat ik eerst de vox ac15 eens ga testen, ik denk na wat filmpjes gezien te hebben, en jullie meningen een paar keer gelezen te hebben dat deze wel kan wat ik wil. wat denken jullie? merci allemaal om me wat te helpen he 
|
|
 |
|
 |
|
QuintenV
|
Berichttitel: Re: nieuwe versterker gezocht Geplaatst: 20 jan 2012 22:20 |
|
|
|
 |
|
 |
|
birt
|
Berichttitel: Re: nieuwe versterker gezocht Geplaatst: 20 jan 2012 22:48 |
|
|
|
 |
|
 |
|
seels
|
Berichttitel: Re: nieuwe versterker gezocht Geplaatst: 23 jan 2012 21:52 |
|
|
Even een update: Ik heb vandaag een fender twin reverb bespeeld. De kans gehad in de store om hem redelijk ver open te draaien. (klanten keken, ramen en gitaren rondom trilden) Maar hell yeah dit wordt hem, een beetje boven mijn budget but ill figure it out. Ik wist niet dat je zo extreem verliefd kon worden op een versterker.  Thanks to ya all
|
|
 |
|
 |
|
QuintenV
|
Berichttitel: Re: nieuwe versterker gezocht Geplaatst: 23 jan 2012 23:59 |
|
|
seels schreef: Even een update: Ik heb vandaag een fender twin reverb bespeeld. De kans gehad in de store om hem redelijk ver open te draaien. (klanten keken, ramen en gitaren rondom trilden) Maar hell yeah dit wordt hem, een beetje boven mijn budget but ill figure it out. Ik wist niet dat je zo extreem verliefd kon worden op een versterker.  Thanks to ya all Succes!
|
|
 |
|
 |
|
ellisvertellis
|
Berichttitel: Re: nieuwe versterker gezocht Geplaatst: 24 jan 2012 10:35 |
|
|
seels schreef: Even een update: Ik heb vandaag een fender twin reverb bespeeld. De kans gehad in de store om hem redelijk ver open te draaien. (klanten keken, ramen en gitaren rondom trilden) Maar hell yeah dit wordt hem, een beetje boven mijn budget but ill figure it out. Ik wist niet dat je zo extreem verliefd kon worden op een versterker.  Thanks to ya all Een oude of een RI? Heb zelf net een Fender Pro reverb SF van '76 gekocht, en ja: ik ben verliefd! 
|
|
 |
|
 |
|
seels
|
Berichttitel: Re: nieuwe versterker gezocht Geplaatst: 24 jan 2012 11:35 |
|
|
Het is een RI, misschien in het begin wat sceptisch tov geweest maar uitvoerig getest en jawel hoor dat is wat ik nodig heb 
|
|
 |
|
 |
|