| Auteur |
Bericht |
|
imlikeajungle
|
Berichttitel: Versterker-reparateurs Geplaatst: 07 dec 2008 14:29 |
|
Geregistreerd op: 31 okt 2008 23:34 Berichten: 6110 Woonplaats: Schaarbeek
|
|
 |
|
 |
|
Emiel
|
Berichttitel: Re: Versterker-reparateurs Geplaatst: 07 dec 2008 15:00 |
|
|
|
Paul Boonen in Heythuysen (noord-Limburg, NL) kan ik ten zeerste aanraden. Aardige kerel met veel verstand van zaken, en de prijzen die hij voor een onderhoud stelt zijn zéér goed te noemen. Site heeft hij echter niet.
|
|
 |
|
 |
|
C. J. Albert
|
Berichttitel: Re: Versterker-reparateurs Geplaatst: 07 dec 2008 16:46 |
|
|
Emiel schreef: Paul Boonen in Heythuysen (noord-Limburg, NL) kan ik ten zeerste aanraden. Aardige kerel met veel verstand van zaken, en de prijzen die hij voor een onderhoud stelt zijn zéér goed te noemen. Site heeft hij echter niet. +1 Mijn Hiwatt klinkt weer als nieuw, en dat voor een erg zachte prijs. E-mail adres van de heer is via PM te verkrijgen.
|
|
 |
|
 |
|
mich
|
Berichttitel: Re: Versterker-reparateurs Geplaatst: 14 dec 2008 23:11 |
|
|
|
Ik ken van dit lijstje enkel Stef (van Freeqi) en kan hem aan iedereen erg aanraden! nogal een freak, maar das waarschijnlijk enkel een voordeel!
Ben sinds kort de trotse eigenaar van een Dlux combo van zijn hand en deze amp is absoluut top!
Laatst bijgewerkt door mich op 15 dec 2008 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt
|
|
 |
|
 |
|
imlikeajungle
|
Berichttitel: Re: Versterker-reparateurs Geplaatst: 14 dec 2008 23:22 |
|
Geregistreerd op: 31 okt 2008 23:34 Berichten: 6110 Woonplaats: Schaarbeek
|
Mich, is dat een Tweed Deluxe? Woon je nog steeds in BXL? 
|
|
 |
|
 |
|
mich
|
Berichttitel: Re: Versterker-reparateurs Geplaatst: 15 dec 2008 09:49 |
|
|
|
inderdaad, Freeqi zijn versie van de Tweed Deluxe en ja woon nog altijd in Brussel, maar amp staat niet thuis. PM me maar om eens af te spreken.
|
|
 |
|
 |
|
bicky
|
Berichttitel: Re: Versterker-reparateurs Geplaatst: 15 dec 2008 11:40 |
|
Geregistreerd op: 11 dec 2008 15:50 Berichten: 66 Woonplaats: Brussellas
|
mich schreef: inderdaad, Freeqi zijn versie van de Tweed Deluxe en ja woon nog altijd in Brussel, maar amp staat niet thuis. PM me maar om eens af te spreken. Is het de laatste combo die op z'n site stond die je gekocht hebt ? http://www.freeqi.be/FADAmps/TWIN30/TWIN30.htmlals die amp-test ergens in Bxl is, wil ik die ook wel eens horen !
|
|
 |
|
 |
|
mich
|
Berichttitel: Re: Versterker-reparateurs Geplaatst: 15 dec 2008 14:21 |
|
|
yep, een van de de laatste combo's van Stef! de deze: http://www.freeqi.be/FAD%20Amps/D-LUX/D-LUX.htmlin het echt is hij véél mooier dan op deze foto natuurlijk. Geen probleem om te testen. Laat maar weten wanneer je wil langskomen, dan zorg ik er voor dat hij in Brussel staat.
|
|
 |
|
 |
|
Mr.E
|
Berichttitel: Re: Versterker-reparateurs Geplaatst: 17 dec 2008 13:24 |
|
|
|
Ik kan freeqi ook sterk aanraden. Ik wou net een tikkeltje meer gain/compressie halen uit het lead channel van mijn amp. Op een uurtje tijd heeft freeqi dan es een paar dingen nagemeten, mij een paar verschillende pre-amplampjes laten testen en uiteindelijk een 4tal effectief vervangen waar ik zelf het meeste van overtuigd was. Voor een spotprijsje heb ik toch een paar dingen bijgeleerd, eens een amp-pro aan het werk kunnen zien en kan ik na de lampjesvervanging perfect uit mijn amp halen wat ik wil!
_________________ Inspirational message of the day:The best way to forget your own flaws is to laugh with others'!The Best Band in the Universe (with the most crappy demo)
|
|
 |
|
 |
|
Geoffrey
|
Berichttitel: Re: Versterker-reparateurs Geplaatst: 07 jan 2009 13:37 |
|
Geregistreerd op: 06 dec 2008 20:00 Berichten: 1495 Woonplaats: Oostkamp
|
|
 |
|
 |
|
Mushroony
|
Berichttitel: Re: Versterker-reparateurs Geplaatst: 15 jan 2009 10:03 |
|
|
|
Rik in tielt is inderdaad DE man met de tovervingers voor West-Vlamingen.
|
|
 |
|
 |
|
bert
|
Berichttitel: Re: Versterker-reparateurs Geplaatst: 16 jan 2009 00:06 |
|
|
|
Rik in Tielt kan inderdaad een beetje toveren, maar met zijn vingers zet hij zijn kennis vaak om in net iets minder propere werkjes... opletten vooraleer je je 2500€ kostende gitaar binnensteekt voor nieuwe pickups en je de body daarna uitgebeiteld terugvindt... of je oude marshall wel aangepast is... maar met de oude componenten eruit geknipt en zijn overschotjes erin, vastgeplakt met goop waar hij maar plaats vindt, en alle kansen om weer deftig in originele staat te herstellen weg... Ga naar een tech die niet enkel de kennis heeft, maar ook graag een proper werk aflevert zoals sonicart of freeqi of...
|
|
 |
|
 |
|
pol
|
Berichttitel: Re: Versterker-reparateurs Geplaatst: 07 feb 2009 09:41 |
|
|
|
Ik ga altijd langs bij Yves Pexsters, altijd prima geholpen geweest. zowel voor reparaties als mods.
enig nadeel van hem is dat hij het soms gewoon te druk heeft. alhoewel ik toch altijd vrij snel geholpen ben.
|
|
 |
|
 |
|
Thyber
|
Berichttitel: Re: Versterker-reparateurs Geplaatst: 25 feb 2009 21:06 |
|
Geregistreerd op: 04 dec 2008 23:32 Berichten: 1885 Woonplaats: Ekeren
|
|
G&A Parts, iemand ervaring mee? ik zou graag eens mijn laboga binnen doen voor andere preamp lampen eens te checken/kopen (betere sound?), mag dat daar?
Mvg,
Bert
_________________ Audio Video Disco.
|
|
 |
|
 |
|
Vincent
|
Berichttitel: Re: Versterker-reparateurs Geplaatst: 21 maart 2009 16:19 |
|
Geregistreerd op: 13 jan 2009 12:31 Berichten: 225 Woonplaats: Wondelgem / Gent
|
|
Ik ben heel tevreden van Freeqi (Gent) en Rik (Tielt). Ik ben bij beiden geweest met mijn Recto-met-een-geest-in, had zware volume- en tone-issues zonder dat ik wist wat het precies kon zijn. Hoewel Freeqi het probleem niet gevonden heeft, ben ik altijd erg goed behandeld geweest en bovendien heeft de man duidelijk kennis van zaken, iets wat ik alleen maar bevestigd zie in zijn posts op verschillende fora. Rik was dan weer uiterst behulpzaam en heeft het probleem (dat blijkbaar een samenspel van verschillende defecten was) opgespoord en hersteld op erg korte tijd. Beiden een dikke plus dus.
|
|
 |
|
 |
|
ben79
|
Berichttitel: Re: Versterker-reparateurs Geplaatst: 21 maart 2009 18:06 |
|
|
|
ik lees op zen site dat hij liever aan old tube amps werkt en niet de moderne.. Ik heb een mesa roadster die nog eens nieuwe tubes mag krijgen en eens goed nagekeken mag worden, ik speel voornamelijk High Gain. Is Feeqi dan misschien niet de beste optie? wie dan wel?
_________________ gezocht: Gear:fender jaguar block inlay '75; Gibson SG Supreme;Gibson LP Custom;fender tele blue floral en pink paisley;Mesa roadster head; Bogner V30 4x12 cab
|
|
 |
|
 |
|
Vincent
|
Berichttitel: Re: Versterker-reparateurs Geplaatst: 22 maart 2009 01:20 |
|
Geregistreerd op: 13 jan 2009 12:31 Berichten: 225 Woonplaats: Wondelgem / Gent
|
|
Goh, ik zou zeker niet zeggen dat je er niét mee naar Freeqi moet gaan, hoor. Ze zijn allebei goed in hun vak, alleen zou ik voor erg lastige gevallen (zoals bij mij dus het geval was) bij Recto's wel naar Rik gaan. Stuur Stef/Freeqi anders eens een mailtje?
|
|
 |
|
 |
|
Freeqi
|
Berichttitel: Re: Versterker-reparateurs Geplaatst: 22 maart 2009 14:11 |
|
|
|
|
h
Laatst bijgewerkt door Freeqi op 31 okt 2011 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt
|
|
 |
|
 |
|
ben79
|
Berichttitel: Re: Versterker-reparateurs Geplaatst: 23 maart 2009 11:48 |
|
|
Dus liever niet afkomen dan?  wat mijn bedoeling is, is dat er eens iemand met verstand naar kijkt of alles nog 100% in orde is..eens alles laten biassen, eens kijken of de buizen nog 100% zijn...evt eens kijken wat ander lampen doen... De Preamp lampjes zitten er 2.5 jaar in, de eindbuizen ongeveer twee jaar..
_________________ gezocht: Gear:fender jaguar block inlay '75; Gibson SG Supreme;Gibson LP Custom;fender tele blue floral en pink paisley;Mesa roadster head; Bogner V30 4x12 cab
|
|
 |
|
 |
|
Bonded By Blood
|
Berichttitel: Re: Versterker-reparateurs Geplaatst: 15 mei 2009 14:42 |
|
Geregistreerd op: 15 dec 2008 21:31 Berichten: 1615 Woonplaats: Antwerpen
|
Defees schreef: G&A Parts, iemand ervaring mee? ik zou graag eens mijn laboga binnen doen voor andere preamp lampen eens te checken/kopen (betere sound?), mag dat daar?
Mvg,
Bert Ikzelf heb mijn amp ooit bij G.A.P binnen gedaan en kon deze terug ophalen voor de datum die hij had opgegeven. Dus er werd zeker snel werk geleverd, verder heb ik geen ervaring met reparateurs, maar mijn amp werkte terug tegen een goedkope prijs. Er waren enkele nieuwe zekeringen op de printplaat nodig en verder heeft hij ook de bias afgesteld voor 25 € in totaal dacht ik. Didier
|
|
 |
|
 |
|
Mobi
|
Berichttitel: Re: Versterker-reparateurs Geplaatst: 26 mei 2009 21:07 |
|
|
|
Voor de mensen uit de Westhoek is Rik van MCT zeker aan te raden. Ben al meermaals bij hem geweest. Eerst men 5150 die ik 2dehands had gekocht laten reviseren, nieuwe lampen erin en afstellen. Daarna men footswitch laten aanpassen, en recentelijk een ruisonderdrukking laten inbouwen op de lead channel.
Zeer goede service, eerlijke prijs en vriendelijke man, dus zeker aan te raden.
|
|
 |
|
 |
|
frenzy
|
Berichttitel: Re: Versterker-reparateurs Geplaatst: 16 jun 2009 19:52 |
|
|
|
Ik ben bijna 20 jaar klant bij Rik MCT en nog nooit geen klachten gehad. Nu en dan vrijblijvend eens info gevraagd over vanalles, bij Freeqi. Ook daar altijd zeer vlot en professioneel geholpen geweest.
|
|
 |
|
 |
|
suedehead
|
Berichttitel: Re: Versterker-reparateurs Geplaatst: 28 jul 2009 23:13 |
|
|
|
|
hoewel geert nel al een jaar of 3-4 mijn vaste tech is, vandaag toch effe een thumbs up voor stef van FAD. korte schets: een bevriende band is in het land voor een paar shows voor hun tour start. de amp van de gitarist marcheert niet meer ... geert is op vakantie, stef gebeld én een paar uur later staat de amp in gent. supercool. de hangout aan de telefoon met stef was super, de passie waarmee die techs hun uitleg doen is aanstekelijk én zorgt ervoor dat je met een gerust gemoed een aantal gasten die hier hun weg amper kennen kan vertellen dat ze geholpen worden voor hun tour start.
anyways ... stef is A+ held.
|
|
 |
|
 |
|
Sidesmile
|
Berichttitel: Re: Versterker-reparateurs Geplaatst: 07 sep 2009 11:44 |
|
|
|
Ergens een goede tech in de buurt van Brussel? Anders trek ik naar Freeqi. Het is voor een onderhoud, en ik heb de indruk dat de preampbuisjes ook eens vervangen mogen worden.
_________________ Lost Department http://www.myspace.com/lodep >> OUT NOW: debut full album feat. Franky DSVD!
|
|
 |
|
 |
|
Sidesmile
|
Berichttitel: Re: Versterker-reparateurs Geplaatst: 10 sep 2009 13:33 |
|
|
Sidesmile schreef: Ergens een goede tech in de buurt van Brussel? Anders trek ik naar Freeqi. Het is voor een onderhoud, en ik heb de indruk dat de preampbuisjes ook eens vervangen mogen worden. Geen dus? Ik ken wel een goede reparateur in de buurt van Zaventem, maar ik zou eigenlijk iemand willen waar ik in een comfortabele situatie wat verschillende preamplampjes kan testen.
_________________ Lost Department http://www.myspace.com/lodep >> OUT NOW: debut full album feat. Franky DSVD!
|
|
 |
|
 |
|