Ben met een nieuw project bezig en we zouden graag een synth integreren in onze set. Geen brave, standaard sounds: hoe smeriger, hoe liever (NIN vb.) Naast de 'filthyness' mogen er ook een portie degelijke etherische sounds uit komen.
Budget ligt rond de €500-€550. Heb zelf al wat zitten rondsurfen en ben momenteel op deze 3 uitgekomen:
Heeft er iemand ervaring met die synths of misschien andere voorstellen? Ik zou eventueel ook experimenteren met gitaareffecten ertussen. Ik verwacht geen Moog-kwaliteit en analoog klinkt duizend maal vetter maar met dit budget moet er hopelijk ook wel iets goed uit de bus komen..
Any thoughts?
Daverock
Berichttitel: Re: Good ol' welke synth?
Geplaatst: 24 aug 2011 06:56
Wat wil je ermee doen? monofone leads, pads, textures?
Blofeld en ultranova zijn wel vet, maar je zou ook een oude virus (b of c), waldorf xt of pulse of zelfs een korg wavestation kunnen op de kop tikken.
Gaat er live opgespeeld worden, of met een midi sequencer?
@Daverock. Wel, langs de ene kant vooral leads maar even goed polyphonische akkoordenreeksen e.d. Geen idee of dit onder 'textures' of 'pads' valt (zoals je ziet heb ik een geweldige kennis van synths). Is in de eerste plaats om live mee te spelen aangezien ik weinig zin heb om op podium met laptops te beginnen knoeien en constant te vrezen voor een crash. Die virussen klinken ook wel heftig idd.
@Foesters. Ja, die Gaia had ik ook bekeken maar vond de sounds nogal 'kil'. Kan er moeilijk over oordelen vanuit een kennersstandpunt dus is volledig op gevoel...
@Green_Jelly. ja, die Mopho was mijn eerste keuze ware het niet voor het feit dat het een beetje té compact is naar mijn zin. Maar de sounds die daaruit komen zijn wel volledig mijn ding. Al zou ik dan wel zo'n oplossing nodig hebben...
Heeft er iemand toevallig al een Novation Ultranova effectief geprobeerd? Want de parameters op de synth zelf lijken mij wel enorm handig voor live-gebruik. Al heb ik precies de indruk dat hij iets meer 'trance' gericht is. Kan me vergissen
Mesadude
Geplaatst: 24 aug 2011 19:40
voor dat geld vind je ook een oude Nord Lead 1 of 2 of waarom geen JP8080 of een oude (analoge) Juno ofzo?
oude Virus is idd ook een goeie tip..
_________________ Pro PA-tech. contact for info. The sound will be as good as the band plays..
Ludwig Wittgenstein schreef:
Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen
Nee idd
Mijn toetsist had vroeger een JUNO D, zat meer binnen dan wat anders and truth be told, zo missen deed ik ook niet. Daarna is hij overstapt naar een svt systeem. Ook tof maar geef mij maar analoge of semi-analoge toestanden met veel knopjes ipv menutjes.
Bedankt voor de tips alvast, much appreciated!
Mesadude
Geplaatst: 26 aug 2011 07:54
850 lijkt me een beetje veel voor een nord.. 600 zou moeten lukken om te vinden..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen