Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help    Website   Shop
Sponsors:

Forumoverzicht » Freeqi Audio Design FAD Amps - INACTIEF

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Frankfurt demo-sales
 Bericht Geplaatst: 29 maart 2010 10:00 
Zijn aan 't opkuisen van Frankfurt + grote kuis en wil de gearspotters nog wel 'n plezierke doen. Paar kasten hebben krasje her en der en zal ze hier listen, uiteraard met speciaal prijske. Geen grote damages, scheuren of andere. Gewoon een klein kraske op de zijkant bvb. Maar bouw liever fonkelnieuwe bij voor in showroom hier. Ook nog pak losse speakers en accessory die weg mogen.

hier is lijstje, ik vul de ganse dag aan tot alles opgekuist is ...

212 FAD Blue Alnico: zijkant klein kraske van 3 cm. list 840€ > FF sale 690€ - gereserveerd tot na test -
212 FAD V120: linksboven scheurke van 0,5cm. is gerepareerd maar je ziet nog (als je erop let). list 600€ > FF sale 480€ - gereserveerd tot na test -

pre FF stock: (oftewel dingen die hier nog staan, perfect io)

purist head: met wit front. Is de voorganger van de Soulman maar met 2 x 6V6 ipv 6L6 cathode bias. Een 18W erke , dubbele reverb selectable (2 accutronics tanks), single channel. Mag weg voor 1000€ btw inc. Oldschool lo-power organische fender met bXXlen in een compact headje. Boetiek voor de prijs van ne chinees :lol2:

Classic set (waar Kelstone op speelde op FF-messe) - Classic head met 2 x KT66 en 'old bassman' tuning. Inc 212 straight standing met C12K Jensen ceramics. vet setje, luid en clean. Mag weg voor 1700€ btw inc. Oude tolex.

nu we toch grote kuis doen, nog wat losse speakers:

3 x Jensen C8R - 4 ohm voor champs > 20€ btw inc
2 x Jensen Ch6/15 - 6" inch upgrade voor Champions > 15€ btw inc
2 x Weber motormass 100W 8ohm > 40€ (zelf in te bouwen, losse motor)
1 x C12R - 16 ohm > vintage lo efficiency 12" ceramic > 25€
2 x C12R - 8 ohm > vintage lo efficiency 12" ceramic > 25€
2 x C12Q - 8 ohm > vintage ceramic replacement for fenders > 30€
1 x 10" replacement for Ampeg 8 x 10" - 32 ohm > 45

en kabels van ZZyZX ... toppie !
kabels ZZYZX snapjack 6m > lijst +70€ inc jacks > FF sale 40€ set

Berichttitel: Re: Frankfurt demo-sales
 Bericht Geplaatst: 03 apr 2010 21:00 

ik kan alleen maar zeggen: "haast jullie mannen, want het is verdoemme goe gerief". Heb deze week mijn FAD 212 (1*greenblack en 1* V120) opgehaald.

Op repetitie heb ik een een Marshall 1960B kast met 4 M25's in, allen uit het Onzes Heren soixante neuf (noem dit nooooiiit geen sjinezen meer Stef)) en ik wou voor optredens en rep met mijn ander groepje een compacter cab, dat toch ongeveer zoals mijn marshall klinkt. Eerst bij Freeqi ff vergeleken tussen de greenblacks en de V120's. Beiden waren goed, maar ik wou wat meer de punch en bite van de V120. Daarom adviseerde Stef me om een V120 en een greenblack in 1 cab te steken. Vrij logisch, maar je moet altijd afwachten of het werkt.

Donderdag de FAD gaan ophalen en vandaag heb ik ermee gerepeteerd. Eerst vergeleken met mijn '69 Marshall (made in UK, voor alle duidelijkheid :-)). Ik hoor wel hetzelfde timbre in de FAD, maar de Fad heeft een betere spreiding, klinkt wat warmer en heeft meer laag. Je moet het maar doen, in een half open back. het resultaat is echt goed. Me happy. Ben curieus wat die Bastard gaat worden.

BTW: ik speel met een Marshall DSL. Ik kan me voorstellen dat vb. een Mesa beter tot zijn recht komt op een scherpere speaker à la V30. Denk ik, want ik heb geen Mesa.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 03 apr 2010 21:23 
wacht maar tot de 412'z er zijn dan spelen we ze allemaal naar huis :party:

Bericht Geplaatst: 04 apr 2010 13:02 

heavy-metal-thunder schreef:
BTW: ik speel met een Marshall DSL. Ik kan me voorstellen dat vb. een Mesa beter tot zijn recht komt op een scherpere speaker à la V30. Denk ik, want ik heb geen Mesa.

Dan moet je eens alle andere speakers afgaan, me dunkt past een setje Tornado's of de BlackTorn daar minstens even goed bij :mrgreen:

Profiel  

Bericht Geplaatst: 06 apr 2010 22:17 

Genji schreef:

Dan moet je eens alle andere speakers afgaan, me dunkt past een setje Tornado's of de BlackTorn daar minstens even goed bij :mrgreen:

is niet echt nodig:
1. 't klinkt goed;
2. ik wou een 2*12 cab die in de richting van mijn greenback cab zit. Deze laatste staat op rep met mijn een groepje. Voor mijn andere groep en voor optredens met beiden, wil ik iets dat in de buurt zit, maar dat handiger is qua formaat en ook een betere spreiding heeft. De greenback cab is ne straight met closed back, als je daar naast staat, hoor je niet veel meer.

maar ik wil best geloven dat een alnico het goed zal doen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Forumoverzicht » Freeqi Audio Design FAD Amps - INACTIEF