Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help    Website   Shop
Sponsors:

Forumoverzicht » Freeqi Audio Design FAD Amps - INACTIEF

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: FAD JIM 800
 Bericht Geplaatst: 12 feb 2010 20:20 

toch nog eens teruggeweest na het werk

waren volop bezig met riffjes opnemen en het bakske mocht volop aan den bak (en erover) en hield perfect stand.

weliswaar intussen ietwat onderkoeld ;) , na Doc en Maiki, ook een bescheiden poging gedaan om ACDC riffjes te spelen en kwamen goed in de buurt (thx Doc voor het lenen van de schitterende LP Silverburst). Eenmaal op dreef hebben ze de stekker moeten uittrekken of ik zat er nog :lol2:

Zoals gezegd een zeer lekker clean, makkelijk tot een vuile rand op te stoken.
En dan scheuren lijk de beste rockamps. Het viel ons allemaal op ook hoe stil hij bleef in de hoge settings.

Pedalen allerhanden lijkt ie zeer goed te slikken. In de hogere settings blijft de versterker zeer goed controleerbaar en aanslaggevoelig.

Voor die prijs denk ik dat je goed zult moeten zoeken om iets vergelijkbaars en kwalitatiefs te vinden.

Zou hem nog eens met paar andere cabs willen horen in elk geval.

thx voor de ontvangst, Freeqi
en Maiki, tof u ook eindelijk eens te hebben ontmoet (alhoewel er van babbelen niet veel in huis is gekomen)

I' ll be back

(genoeg reclame Freeqi? factuur volgt :D)
no kidding, prima werk !

Latest project: http://www.reverbnation.com/tunepak/3309565
Other: http://www.reverbnation.com/tunepak/3457262

Profiel  

Bericht Geplaatst: 12 feb 2010 21:05 
tja, wat moet ik zeggen. heb er nog ganse week met Ruben aan gewerkt, gezocht, getest, verbetert, tuned, gestabiliseerd enz. Was 'mijn' visie beetje van hoe ik een marshall 800 zou hebben gemaakt anno 1970 ... met wat extras zoals de funky led in footswitch, global presence respons in the back en 't schakelen op toch maar één kanaal eigenlijk.

heb ganse dag niks als goeie sounds gehoord, stil, luid, oorverdovend, clean, randje, vuil en zelfs serieuze hi-gain sounds op allerhande verschillende gitaren dus zal maar als 'af' beschouwen op een FX-loop na maar da's nu ook weer geen dagen werk meer hé ;-)

clean en pedalen vreten is nooit een probleem geweest op FAD amps, daar weet ik onderhand wel truukjes voor ;-)

Nu 's kijken hoe we er snel een paar extra maken ;-) en dan aan Bastard en bassversterker(s) sleutelen. Ga nu eerst nog ff gans gamma akoestische panelen uitwerken als ontspanning ... :banger: nou ja ...

doc heeft wat samples opgenomen (in afwachting dat ik zo'n zoom cameraatje koop om wat youtuubkes op te nemen ...) als 'm er wat toffe dingen uithaalt zal 'k hier posten !

Bericht Geplaatst: 12 feb 2010 22:18 

Proficiat Freeqi..
Ik ben echt wel diep onder de indruk van deze amp!!! :thumb:

*Dean ML'79
*Dean Cadi-Kill
*Dean Cadzilla

Profiel  

Bericht Geplaatst: 12 feb 2010 22:30 

Jip, twas geestig...Chili, Geoffrey, en Genji aangename kennismaking...
Over de sound van "den jim": BIG,BOLD&LOUD!!! :cthulhu:

Profiel  

Bericht Geplaatst: 13 feb 2010 09:03 

Ik ben heel kort langsgeweest maar wat ik gehoord heb was zeeeeeer goed. Iets te veel overdrive en te weinig distortion naar mijn smaak maar ik vermoed dat hij pedalen slikt als een thaise 13-jarige.
Clean was ook super.

Ik heb hem gehoord op 2 cabs (v120 en greenblack) waarbij sound op de greenblack een iets hoger rock-gehalte had imho.

Ik kijk alvast uit naar de bastard!

Afbeelding

Profiel  

Bericht Geplaatst: 13 feb 2010 09:21 

Porthos schreef:

Dan wordt het idd tijd om over die endorsement te spreken ;)

-> Guitar Candy (fb) / www.guitarcandy.be <-

Profiel  

Bericht Geplaatst: 13 feb 2010 09:30 
Porthos schreef:
Ik ben heel kort langsgeweest maar wat ik gehoord heb was zeeeeeer goed. Iets te veel overdrive en te weinig distortion naar mijn smaak maar ik vermoed dat hij pedalen slikt als een thaise 13-jarige.
Clean was ook super.

Ik heb hem gehoord op 2 cabs (v120 en greenblack) waarbij sound op de greenblack een iets hoger rock-gehalte had imho.

mega disto is eigenlijk voor bastard hé. Ga trouwens JIM als basis nemen voor bastard en gans herbouwen ... dus een 100W KT88/6550 JIM800 met extra pre stage eigenlijk is het uitgangspunt ... eerste versie niks schakelen maar twee gains op verschillende plaatsen in 't circuit. Ga je zelf kunnen kiezen voor veel drive of disto :lol2:

Bericht Geplaatst: 13 feb 2010 12:16 

Dat klinkt nog beter! (voor mij) :dance:

Profiel  

Bericht Geplaatst: 13 feb 2010 17:15 

Ik kan alleen alles beamen wat hier gezegd geweest is!

Het is een amp waar ik ongeveer alle gewenste geluiden in mijn kop zou kunnen uitkrijgen.
Echt een beest van een amp :party:

Ik kijk ook uit naar de Bastard (ook al ligt die buiten budget :-p )

Bedankt voor de goeie ontvangst Stefaan! Ook deze ochtend, vibrochampke klinkt weer super, en mijn Orange doet evengoed wat hij altijd kon, met ietsje meer bijt er nu in!

Nu weet ik ook trouwens dat preamp lampjes vervangen gehyped zijn, maar het verschil is wel hoorbaar, beetje alsof ik een crappy gebufferd pedaaltje in de keten eindelijk vervangen heb door een true bypass :lol:

Profiel  

Bericht Geplaatst: 14 feb 2010 09:27 

:mrgreen: Ik had ook het geluk om even in de schatkamer te kunnen vertoeven...
Samen met Jet Marshall ook wat liggen spelen met de FAD Jim, instant AC/DC, en een sprankelend clean om U tegen te zeggen...
Ik had er graag iemand zien binnenwandelen met een tubescreamer om hem eens voller in de disto te gooien... :hihi:
Voor de rest danig onder de indruk van de technische kennis en de uitrusting van de Stef...
-Lampjes matchen op maat...
-Mods op aanvraag... "je wilt dus een volumeknoppeke in de loop net voor de return? effe kijken..."
-Stef:"Lamp kapot, ze gloeit toch?"
Ik: "ik zweer U dat ze thuis niet gloeide Stefaan"
Stef:"amp blaast dynamiet, maar al Uw knoppen kraken..."
Ik: " :hihi: Het is géén goeie gewoonte om de was te drogen te hangen boven een amp..."
Stef: " :roll: ok, uitkuisen dus"
Thanks FAD! :thumb:

Profiel  

Bericht Geplaatst: 19 feb 2010 19:47 
voor de liefhebbers: er staan een 6-tal soundfiles op de website !
http://www.freeqi.be/FADAmps/JIM%20800/JIM800.html

Bericht Geplaatst: 19 feb 2010 22:09 

Cool, maar om eerlijk te zijn heb ik véél straffere geluiden gehoord vorige week dan deze clips doen blijken.
Ook iets te braaf ingespeeld? (sorry Doc :mrgreen: )

Profiel  

Bericht Geplaatst: 19 feb 2010 22:25 

Genji schreef:
Cool, maar om eerlijk te zijn heb ik véél straffere geluiden gehoord vorige week dan deze clips doen blijken.
Ook iets te braaf ingespeeld? (sorry Doc :mrgreen: )

'k heb niet alles ingespeeld :) no offense... Er moet nog eens een sessiegitarist komen in de toekomst denk ik. Neemt niet weg dat de sound van de amp is wat het moet zijn...

Profiel  

Bericht Geplaatst: 20 feb 2010 12:40 

Doc schreef:

'k heb niet alles ingespeeld :) no offense... Er moet nog eens een sessiegitarist komen in de toekomst denk ik. Neemt niet weg dat de sound van de amp is wat het moet zijn...

Doc was anders wel goed bezig
De sloebers hebben er een stukje chili-jam tussengestoken waarvan ik geen idee had dat ze hadden opgenomen.
had anders beter mijn best gedaan ;)

Latest project: http://www.reverbnation.com/tunepak/3309565
Other: http://www.reverbnation.com/tunepak/3457262

Profiel  

Bericht Geplaatst: 20 feb 2010 13:24 

Ik besef net dat ik guitarpro en het hele msb boek archief bijhad...
't was maar af te lezen en in te spelen.... :p

Profiel  

Bericht Geplaatst: 20 feb 2010 15:16 
Geoffrey Burton moet nog altijd eens wat riedelkes komen inspelen ... zal dan niet te braaf zijn ;-)

Bericht Geplaatst: 27 feb 2010 22:42 

dat klinkt niet slecht... enige kritiek, ik vind de amp wel niet echt mooi uitzien. lijkt ook nogal klein precies ?

Profiel  

Bericht Geplaatst: 27 feb 2010 22:46 

Deze is ook kleiner dan de gemiddelde amp..

De foto die in dit topic staat doet de amp weinig eer aan, en in het echt is ze stukken mooier. ;)

*Dean ML'79
*Dean Cadi-Kill
*Dean Cadzilla

Profiel  

Bericht Geplaatst: 27 feb 2010 23:24 
Ik bouw alles op JTM45 size chassis. lekker compact en handig ipv van die grote bakken. handelbaar, draagbaar, past in koffer en op achterbank. Omdat ik ook 200W 1 x 12's heb kan je zo ook dus supercompacte en performante stackses bouwen. Al zit dat chassis van binnen goed vol ;-) In een 800 chassis kunt ge uw boterhammen en nog een paar flessen wijn kwijt :lol2:

de fotos tja, daaaaaaar heb ik dus niet altijd tijd voor hé. Moet ge in 't echt komen kijken en luisteren. Als mensen enkel nog gaan oordelen vanuit hun zetel op youtube files, internetpraat en fotookes ?

Ik kan namelijk niet hetvolgende (alleen) tegelijk in een paar weken: een idee/schema uittekenen, componenten bestellen, proto bouwen, testen, voedingen herwerken, afwerken, tunen, sommige componenten retoolen, soaktesten, behuizing bouwen, produktie opstarten, prijs berekenen etc Denk dat mensen niet écht beseffen wat er allemaal bij komt kijken eigenlijk ?

terwijl er btw nog tussendoor: repairs gedaan worden, facturen gemaakt, andere nieuwe produkten gemaakt en getest worden, bestellingen afwerken en orders opvolgen, cursussen geven en voorbereiden, akoestische metingen gaan doen, akoestische analyses maken, een mega-beurs voorbereiden en 105 papieren invullen en doorfaxen, klanten helpen met vragen en telefoons opnemen, mails beantwoorden, website updaten, ...

en dan nog fotos en samples maken die eruitzien alsof het grootste reclamebureau ter wereld ze maakt ;-) Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel ... is een rap fotooke.

Heb nu geen tijd met FF om daar 'in depth' mee bezig te zijn, maar heb wel geleerd dat er in 't vervolg niks meer gezegd/gelost wordt over nieuwe produkten tot ze er zijn, gans af, in produktie, en desnoods deftig gefotografeerd. Dan weet je ook waarom een nieuw produkt dan soms een paar maand op zich laat wachten ;-)

Ik werk al losweg minimaal 70u per week ... de beste stuurlui staan aan wal ? Als de amps maar perfect zijn en klinken en doen wat ze moeten doen en wat je ervan verwacht. De website/fotos en soundfiles daar mag van mij gerust een haar opstaan. :thumb:

Bericht Geplaatst: 31 okt 2010 20:33 

klinkt super
hoe was de plaatsing van die micro's ?

Profiel  

Bericht Geplaatst: 01 nov 2010 21:16 

<Goed :). Maar hoe exact weet ik niet meer...

Profiel  

Bericht Geplaatst: 01 nov 2010 22:16 

foto's trekken he.
klinkt idd goed.
zou eens vergelijking V120 en celestion V30 willen horen met zelfde mic ervoor.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Forumoverzicht » Freeqi Audio Design FAD Amps - INACTIEF