| Auteur |
Bericht |
|
Freeqi
|
Berichttitel: na de bolognese de wijn dan maar ? Geplaatst: 18 jan 2010 18:07 |
|
|
|
Bon. we gaan het hier proper houden en niet beginnen discussieren ? Voor degenen van rond het leuvense: collega van me heeft daar paar jaar geleden leuk wijnzaakje opgestart en heeft fantastische wijntjes. (vooral spaans, wat portugees, italiaans en frans ook) zie www.elvinoloco.behij doet 4 keer per jaar degustaties en da's fantastisch om eens al die wijntjes naast elkaar te proeven. Zal hier posten als de volgende is. Kunnen een paar mensen eens daar afspreken. Als ge nooit zo'n degustatie gedaan hebt gade wel ni veel van bakken vrees ik en opvliegen als een beginner en na 20 wijnen weet ge nimeer wat ge proeft  Zoek iemand met ietwat ervaring en volg mee ? zal ook wat aanraders uit de lijst hier zetten die in m'n bescheiden kelderke liggen. De wijnen van de opendeur kwamen trouwens ook van daar en waren bijlange niet heel duur. Je moet wat zoeken en smaak hebben ? terwijl ge discussieert over 100% puur garnacha of tempranillo kunde de lijn doortrekken naar puur Glass A of Glass AB www.elvinoloco.be gast noemt Bert en als je gaat doe 'm de groeten van me. (nee heb geen percentje maar is toffe kerel, kent er wat van en staat achter z'n zaak/produkten) Ge kunt daar ook gewoon afspraak maken en gaan proeven als ge wilt. Beetje zoals FAD cabs testen lol. Maar ge moogt geen 120dbA boeren ... waar ziek thuiszitten allemaal goed kan voor zijn ?
|
|
 |
|
 |
|
imlikeajungle
|
Berichttitel: Re: na de bolognese de wijn dan maar ? Geplaatst: 18 jan 2010 18:50 |
|
Geregistreerd op: 31 okt 2008 23:34 Berichten: 6097 Woonplaats: Schaarbeek
|
Dat lijstje ben ik benieuwd naar! Mijn tip, maar je zal snél moeten zijn, is een bordeaux: de Chateau la Gacherie 2005. In de Delhaize promo 4€, ik had de tip gelezen in de Knack (ja, ik zoek mijn tips elders  ) en daar waren ze er wild van, zeker voor die prijs. Ik heb er eentje gevonden en zeer lekker bevonden: frisse, zachte rode wijn maar zeer 'smooth' in afdronk, niet scherp zoals de meeste goedkope wijnen. Verschil is écht groot. Toen was er een hele tijd geen meer te krijgen en vorige week waren er terug 6 in mijn Delhaize (en die staan nu hier natuurlijk  ).  Als je er ergens veel ziet staan, geef me een seintje. Onklopbaar voor de prijs, denk ik, maar ik ben geen expert natuurlijk.
|
|
 |
|
 |
|
BillyMetalhead
|
Berichttitel: Re: na de bolognese de wijn dan maar ? Geplaatst: 18 jan 2010 18:59 |
|
|
Ik vind de chileense rode wijn uit de wereldwinkel zeer lekker De naam daarin tegen die ontsnapt me...
_________________ http://www.akemmanah.beIM AM PUNCHING YOUR SALAD ლ(ಠ益ಠლ
|
|
 |
|
 |
|
A-C
|
Berichttitel: Re: na de bolognese de wijn dan maar ? Geplaatst: 18 jan 2010 19:20 |
|
Geregistreerd op: 29 okt 2008 17:42 Berichten: 5802 Woonplaats: Hertsberge
|
|
Ik ga me nog een glas inschenken.
|
 |
|
Xavier
|
Berichttitel: Re: na de bolognese de wijn dan maar ? Geplaatst: 18 jan 2010 19:23 |
|
|
imlikeajungle schreef: Dat lijstje ben ik benieuwd naar! Mijn tip, maar je zal snél moeten zijn, is een bordeaux: de Chateau la Gacherie 2005. In de Delhaize promo 4€, ik had de tip gelezen in de Knack (ja, ik zoek mijn tips elders  ) en daar waren ze er wild van, zeker voor die prijs. Ik heb er eentje gevonden en zeer lekker bevonden: frisse, zachte rode wijn maar zeer 'smooth' in afdronk, niet scherp zoals de meeste goedkope wijnen. Verschil is écht groot. Toen was er een hele tijd geen meer te krijgen en vorige week waren er terug 6 in mijn Delhaize (en die staan nu hier natuurlijk  ).  Als je er ergens veel ziet staan, geef me een seintje. Onklopbaar voor de prijs, denk ik, maar ik ben geen expert natuurlijk. Je kan die ook online kopen http://www.delhaizewineworld.com/_nl/fi ... 4294966560
|
|
 |
|
 |
|
A-C
|
Berichttitel: Re: na de bolognese de wijn dan maar ? Geplaatst: 18 jan 2010 19:26 |
|
|
|
Voor de West- en Oostvlamingen onder ons... Auchan... Niet ver, spotgoedkoop... (Roncq, tegen Lille, de Franse Lille welteverstaan)
|
 |
|
Freeqi
|
Berichttitel: Re: na de bolognese de wijn dan maar ? Geplaatst: 18 jan 2010 19:32 |
|
|
|
Ik ging net achter Lille ook elk jaar naar zo'n franse wijnbeurs. Stel u geen Frankfurt dingen voor hé. Ne sporthal vol wijnmakers en ne parking met kiezels. Overal rommel en lege dozen/camions buiten en binnen franse wijnen, kazen, cognacs, armagnacs etc Weet begot ni meer hoe dat noemde maar steevast met koffers vol teruggekomen, is allemaal rechtsreekse verkoop. Als ge het woord banccontact en factuur daar uitspreekt beginnen ze héél hard te zuchten. De parking stonden wel altijd meer belgische nummerplaten dan franse ??? Als er iemand nog weet waar dat was ? Was km of 15 achter Lille ? Alain ? Ik wil daar DIRECT terug naartoe als ze doorgaat. wel ergens nen bob zoeken, de chauffeur krijgt fles cognac of zo voor thuis 
|
|
 |
|
 |
|
imlikeajungle
|
Berichttitel: Re: na de bolognese de wijn dan maar ? Geplaatst: 18 jan 2010 19:37 |
|
Geregistreerd op: 31 okt 2008 23:34 Berichten: 6097 Woonplaats: Schaarbeek
|
Xavier schreef: Goeie tip, dank u!
|
|
 |
|
 |
|
A-C
|
Berichttitel: Re: na de bolognese de wijn dan maar ? Geplaatst: 18 jan 2010 19:42 |
|
|
Freeqi schreef: Ik ging net achter Lille ook elk jaar naar zo'n franse wijnbeurs. Stel u geen Frankfurt dingen voor hé. Ne sporthal vol wijnmakers en ne parking met kiezels. Overal rommel en lege dozen/camions buiten en binnen franse wijnen, kazen, cognacs, armagnacs etc Weet begot ni meer hoe dat noemde maar steevast met koffers vol teruggekomen, is allemaal rechtsreekse verkoop. Als ge het woord banccontact en factuur daar uitspreekt beginnen ze héél hard te zuchten. De parking stonden wel altijd meer belgische nummerplaten dan franse ??? Als er iemand nog weet waar dat was ? Was km of 15 achter Lille ? Alain ? Ik wil daar DIRECT terug naartoe als ze doorgaat. wel ergens nen bob zoeken, de chauffeur krijgt fles cognac of zo voor thuis  Ja, dat is een kleine beurs, normaal begin-midden november. Ik krijg er elk jaar kaarten voor van een franse wijnboer dat we goed kennen en er staat. Hij heeft een chateau, maar zijn haar is langer dan dat van mij, en zijn wijn is super. In Roeselare staat hij ook jaarlijks, enkele weken ervoor (rond de 20e oktober is dat altijd) Ik prefereer die rechtstreekse verkopen trouwens. Je betaalt iets meer, maar je kiest wat je wil, je weet wat je koopt, en meestal ben je veel te veel geld kwijt, maar heb je massa's wijn binnen voor niets...
|
 |
|
Freeqi
|
Berichttitel: Re: na de bolognese de wijn dan maar ? Geplaatst: 18 jan 2010 19:50 |
|
|
|
ik ga volgend jaar zeker mee ! Maar we gaan niet de ganse weg lallen over amps hé ... alhoewel kreeg die kaarten ook maar na verhuis uiteraard niet meer ... vergeten en pas jaar later aan gedacht. Geweldige lo-fi beurs is dat. Bende van die oerfranse, blos op de wangen, buikske, gelukzalige wijnbrouwers die daar staan. Goei prijzen, voor de goedkoop hoef je daar niet te zijn, eerder beste prijs-kwaliteit ? En smaken verschillen. Wat is de Chateau ? Heb daar ook véél gekocht nl Tegen dan leggen we ne Gearspot wijnbeurs bus in ... gaat nog tof worden. Op de bus kijken naar ne klassieker die elke muzikant moet gezien hebben ?
|
|
 |
|
 |
|
A-C
|
Berichttitel: Re: na de bolognese de wijn dan maar ? Geplaatst: 18 jan 2010 19:57 |
|
|
http://www.chateau-premeaux.com/Ze hebben ook een gîte met jacuzzi sedert kort, ligt niet ver van Beaune, grands vins de bourgogne, nuits saint georges,...
|
 |
|
dissociety
|
Berichttitel: Re: na de bolognese de wijn dan maar ? Geplaatst: 18 jan 2010 20:07 |
|
|
A-C schreef: Voor de West- en Oostvlamingen onder ons... Auchan... Niet ver, spotgoedkoop... (Roncq, tegen Lille, de Franse Lille welteverstaan) Voor wijn ga ik ook regelmatig eens naar de Auchan van Ronq en keer ik tevreden met een kratje of twee naar huis, en m'n pa met een kar of twee 
_________________ Mesadude schreef: Teveel van iets is een vaker voorkomende fout dan te weinig http://peachseesall.tumblr.com
|
|
 |
|
 |
|
Freeqi
|
Berichttitel: Re: na de bolognese de wijn dan maar ? Geplaatst: 18 jan 2010 20:35 |
|
|
|
dissociety schreef: Voor wijn ga ik ook regelmatig eens naar de Auchan van Ronq en keer ik tevreden met een kratje of twee naar huis, en m'n pa met een kar of twee  Proef je die dan voor je koopt ???
|
|
 |
|
 |
|
Mesadude
|
Berichttitel: Re: na de bolognese de wijn dan maar ? Geplaatst: 18 jan 2010 20:59 |
|
|
|
mijn vriendin heeft een dagje "rondleiding" gekregen in en wijnbouwerij van Stellenbosch (zuid afrika)
letterlijk met een glas rond je nek (dus aan een touwtje) van vat tot vat lopen, met overal (lege) emmers om het weer uit te spuwen (wat dus ook niemand doet )
mijn favorietjes zijn zonder twijfel de Roodeberg en de Kanonkop (met als superieure kanonkop Cabernet Sauvignon 2003 in niet-export-versie (dus meegebracht van daar..)
wel iets verder natuurlijk om eens "effe" te gaan proeven..
_________________ Pro PA-tech. contact for info. The sound will be as good as the band plays.. Ludwig Wittgenstein schreef: Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen http://www.apex-audio.behttp://www.bandcoaching.behttp://www.livemix.be
|
|
 |
|
 |
|
Freeqi
|
Berichttitel: Re: na de bolognese de wijn dan maar ? Geplaatst: 18 jan 2010 21:05 |
|
|
|
Kaapstad was ook één van m'n beste wijnvakanties. Enkel ze hier krijgen is wat moeilijker. Waanzinnige wijnen geproefd (heb daar zo 2 weken rondgereden  ) maar hier werden die niet allemaal verdeeld. Zonnebloem heeft een waanzinnige chardonnay en die vindt je wel ergens bij invoerder in 't antwerpse enz. Maar 't is één hier en één daar ... en zeker niet in de supermarkten. het is ook raar, met dat klimaat (lucht/zon/...) proeft de wijn gans anders. Ik dronk eigenlijk zga géén witte totdat ik daar wit ontdekt heb !
|
|
 |
|
 |
|