| Auteur |
Bericht |
|
Freeqi
|
Berichttitel: Re: FAD vanalles en welkom ! Geplaatst: 20 maart 2011 13:53 |
|
|
|
haha thanks en de ministers zouden die 125,5 dbA toch niet leuk gevonden hebben. Exploder is enkel op bestelling hé, ook niet op website of prijslijst. Geen standaard-gamma-produkt wegens ... euh ... ge moet ermee overweg kunnen. Zelfs Jon Spencer heeft er 3-tal optredens over gedaan voor ie doorhad hoe die amp eigenlijk bedoeld was cfr gain vs master en fuzzymetry pot  Als je van een standaard 100W'er met schakebare preamps komt slikt ge uw tong in als ge daar eens op aanslaat ... Laat staan als ge daar met pedalen en multiFX begint op te klooien, kunnen ongelukken gebeuren dan ? Die amp zijn FD staat volopen naar de eindbuizen toe zonder softclipping met een héél rap preampcircuit voor. Is in onze lijn verder maar wel pak meer in the face gain, wel PTP en 100W met letterlijk torenhoge trafos overwound. (die case is zelfs een paar cm hoger als de standaards wegens er niet in kunnen anders  ) Ook tuned op de custom speakers, gaat niet werken met V30's, die liggen er direct uit en gaan direct los over hun Xmax vandaar dat ie makkelijk weg kan met je lage A tuning bvb. We kunnen onderussen zowat alles bouwen bij FAD de vraag is eerder wat maken we en voor wie en in welke prijsklasse ... Hybrato is bvb een goed voorbeeld, met een beetje imaginatie (hebben we al gedaan en getest hier) kan je daar nog wat leuke tube circuits aan toevoegen en krijg je een soort all tube PTP multifx processor. Klinkt de max en je blijft spelen en tweaken maar euh ... gaat daar iemand bvb 3000€ aan geven ? Er zitten nu al 7 buizen in en 4 trafos voor een stereo true harmonic vibrato ...
|
|
 |
|
 |
|
onze_jef
|
Berichttitel: Re: FAD vanalles en welkom ! Geplaatst: 20 maart 2011 14:15 |
|
|
Freeqi schreef: haha thanks en de ministers zouden die 125,5 dbA toch niet leuk gevonden hebben. Exploder is enkel op bestelling hé, ook niet op website of prijslijst. Geen standaard-gamma-produkt wegens ... euh ... ge moet ermee overweg kunnen. Zelfs Jon Spencer heeft er 3-tal optredens over gedaan voor ie doorhad hoe die amp eigenlijk bedoeld was cfr gain vs master en fuzzymetry pot Wie maakt van die master nu ook zo 'n klein knopke? 'k kan me de grijns op zijn gezicht wel inbeelden als hij dat knopje ontdekte en opendraaide: "ok, zòò moet die versterker klinken"
|
|
 |
|
 |
|
Valoosj
|
Berichttitel: Re: FAD vanalles en welkom ! Geplaatst: 20 maart 2011 21:03 |
|
Geregistreerd op: 05 dec 2008 14:22 Berichten: 966 Woonplaats: 't Zuid
|
lonniedarko schreef: Stef, super website! Duidelijke informatie en prijzen van amps er bij is zeker een pluspunt  Komt er ook nog een rubriek voor losse speakers, zoals op je vorige website? Als je ooit met een high-power (80-90-100W) Fender amp komt (of high-power Classic/Soulman) sta ik misschien ooit nog wel aan je deur  Als we die Jazzmaster/pedalen meet eens doen dan kan je mijn Soulman testen, 100W is echt niet nodig Coole site Stef! (maar het is wel L'Eau  )
_________________ Yard sale
|
|
 |
|
 |
|
Freeqi
|
Berichttitel: Re: FAD vanalles en welkom ! Geplaatst: 20 maart 2011 22:25 |
|
|
|
Valoosj schreef: Als we die Jazzmaster/pedalen meet eens doen dan kan je mijn Soulman testen, 100W is echt niet nodig Coole site Stef! (maar het is wel L'Eau  ) 30W FAD = 100W standaard 
|
|
 |
|
 |
|
BillyMetalhead
|
Berichttitel: Re: FAD vanalles en welkom ! Geplaatst: 21 maart 2011 12:27 |
|
|
|
FAD is inderdaad mega luid. Ah en trouwens geen JIM meer zie ik? Sloeg hij niet aan? Of ga je hem wat hertekenen?
_________________ http://www.akemmanah.beIM AM PUNCHING YOUR SALAD ლ(ಠ益ಠლ
|
|
 |
|
 |
|
Freeqi
|
Berichttitel: Re: FAD vanalles en welkom ! Geplaatst: 21 maart 2011 13:17 |
|
|
|
BillyMetalhead schreef: FAD is inderdaad mega luid. Ah en trouwens geen JIM meer zie ik? Sloeg hij niet aan? Of ga je hem wat hertekenen? nee hij was ... te luid 
|
|
 |
|
 |
|
BillyMetalhead
|
Berichttitel: Re: FAD vanalles en welkom ! Geplaatst: 21 maart 2011 13:18 |
|
|
Freeqi schreef: nee hij was ... te luid   zalig 
_________________ http://www.akemmanah.beIM AM PUNCHING YOUR SALAD ლ(ಠ益ಠლ
|
|
 |
|
 |
|
dejohan
|
Berichttitel: Re: FAD vanalles en welkom ! Geplaatst: 23 maart 2011 14:14 |
|
|
|
Freeqi, maken jullie eigenlijk nog pedalen?
|
|
 |
|
 |
|
Freeqi
|
Berichttitel: Re: FAD vanalles en welkom ! Geplaatst: 23 maart 2011 17:36 |
|
|
|
dejohan schreef: Freeqi, maken jullie eigenlijk nog pedalen? nee, enkel grote op bestelling zoals voor Block
|
|
 |
|
 |
|
Sidesmile
|
Berichttitel: Re: FAD vanalles en welkom ! Geplaatst: 31 maart 2011 21:51 |
|
|
|
Ik vroeg me af waarom de speakers in jouw 2x12 cabs eigenlijk niet op dezelfde lijn zitten.
_________________ Lost Department http://www.myspace.com/lodep >> OUT NOW: debut full album feat. Franky DSVD!
|
|
 |
|
 |
|
Freeqi
|
Berichttitel: Re: FAD vanalles en welkom ! Geplaatst: 31 maart 2011 22:10 |
|
|
|
Sidesmile schreef: Ik vroeg me af waarom de speakers in jouw 2x12 cabs eigenlijk niet op dezelfde lijn zitten. omdat je anders kasten maakt voor de muizen en nog iets dat phase cancellation heet van de golf tegen de vloer, door 2 speakers te verschuiven maak je geen diepe middip zoals met 2 exacte cancellations als ze gelijk staan maar een zachte glooi breedband enzo 
|
|
 |
|
 |
|
Chilipepper
|
Berichttitel: Re: FAD vanalles en welkom ! Geplaatst: 31 maart 2011 22:33 |
|
Geregistreerd op: 04 dec 2008 22:56 Berichten: 1662 Woonplaats: Knesselare
|
Freeqi schreef: 30W FAD = 100W standaard  kan ik beamen. thx voor je tijd, Stef. Fox Reverb is een geweldig goed klinkende combo, zeker met de single coils op de tele, iets minder misschien met de humbuckers op mijn LP, maar dat valt ongetwijfeld te regelen (edit: ontwerp was nog niet af en is intussen opgelost - hot PU's vormen geen probleem). Hybrator dan, wat een crimineel idee. Echt iets om mee te experimenteren. Volgens mij valt daar heel wat uit te halen. Sound freaks, zeker uitchecken. En die Exploder had ik, na Jef's post te hebben gelezen, ook nog eens willen horen. Volgende keer dan misschien. Als die niet explodeert dan zal het vroeg of laat Stef's hoofd zijn met al zijn ideeën. Cheers, Stef! Goe bezig.
_________________ Like a good wine, I'm better as I grow older (Lou Reed)Latest project: http://www.reverbnation.com/tunepak/3309565Other: http://www.reverbnation.com/tunepak/3457262
Laatst bijgewerkt door Chilipepper op 08 apr 2011 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt
|
|
 |
|
 |
|
dejohan
|
Berichttitel: Re: FAD vanalles en welkom ! Geplaatst: 05 apr 2011 13:41 |
|
|
Freeqi schreef: nee, enkel grote op bestelling zoals voor Block
Is die gast die bij jou pedaaltjes maakte er dan mee gestopt?
|
|
 |
|
 |
|
Freeqi
|
Berichttitel: Re: FAD vanalles en welkom ! Geplaatst: 05 apr 2011 15:25 |
|
|
|
dejohan schreef: Is die gast die bij jou pedaaltjes maakte er dan mee gestopt?
Al een paar jaar ni meer mee denk ik 
|
|
 |
|
 |
|
onze_jef
|
Berichttitel: Re: FAD vanalles en welkom ! Geplaatst: 04 jul 2011 11:01 |
|
|
|
Ben langsgeweest bij FAD voor een Exploder:
Fijn beest, geen tafelmanieren, mega klank. Verdere superlatieven, zie hier vorige pagina onderaan.
Die Fuzzymetry snap ik nog altijd niet, toonregeling + gain ondertussen wel.
Vixen heel even getest toen Stef de lampen in de Exploder aan 't vervangen was: héél interessant ampje! Toffe korrellige sounds, kloten, beschaafd geluidsvolume (jaja), grootse klank, en een verbazend breed klankenpallet.
|
|
 |
|
 |
|
Freeqi
|
Berichttitel: Re: FAD vanalles en welkom ! Geplaatst: 04 jul 2011 11:30 |
|
|
|
Thanks ... fuzzymetry luister naar laagrespons als je draait ... de fazedriver stage gaat van 100% even naar 1000% oneven  Als je ziet wat dat 'maar' doet kan je je afvragen over het geneuzel op sites over perfect matched eindbuizen en 'balanced' fazedriverbuizen ... dat gaat dan over een paar % in verhouding ... Vixen is id focused op drive met ballen in veel kleuren maar met lager eindvolume. Kan zelfs in champ mode 5W voor thuis met powerscaling. Een deftige boetiek (zie t-board) 15-20W die absoluut niet one-trick pony is, tuned op een speciaal 12" speakerke. Kan van fender belletjes clean naar bity marshall drives tot dark page fuzz ... heeft hier al tiny terrors en zelfs kleine badcats naar de 2de hands.be-site gespeeld 
|
|
 |
|
 |
|
Langun
|
Berichttitel: Re: FAD vanalles en welkom ! Geplaatst: 02 sep 2011 13:56 |
|
Geregistreerd op: 21 okt 2009 21:49 Berichten: 1392 Woonplaats: Knesselare
|
|
 |
|
 |
|
consigliere
|
Berichttitel: Re: FAD vanalles en welkom ! Geplaatst: 02 sep 2011 14:20 |
|
Geregistreerd op: 10 feb 2009 10:17 Berichten: 197 Woonplaats: Aardenburg
|
Interessant filmpje  !
|
|
 |
|
 |
|
Freeqi
|
Berichttitel: Re: FAD vanalles en welkom ! Geplaatst: 02 sep 2011 16:02 |
|
|
|
Polle had gezegd dat dat opgenomen was maar had nog nooit gezien lol ... polle is ook ne schat van ne mens hé. Reus met peperkoeken hartje 
|
|
 |
|
 |
|
lievendv
|
Berichttitel: Re: FAD vanalles en welkom ! Geplaatst: 03 sep 2011 13:08 |
|
Geregistreerd op: 13 jul 2010 14:01 Berichten: 246 Woonplaats: Muizen (Mechelen)
|
coole referentie! 
|
|
 |
|
 |
|