| Auteur |
Bericht |
|
A-C
|
Berichttitel: Re: Ideeën? Tips? Opmerkingen? Vragen? Plannen? Geplaatst: 03 dec 2009 14:29 |
|
Geregistreerd op: 29 okt 2008 17:42 Berichten: 5802 Woonplaats: Hertsberge
|
de regels schreef: Gearspot Huisreglement
§2. Taalgebruik
Aansluitend bij §1, vragen we om Algemeen Nederlands (AN) te typen. Dit helpt om berichten voor iedereen leesbaar te houden. Het helpt ook om misverstanden te voorkomen.
Om de leesbaarheid optimaal te houden is het gebruik van MSN-taal of Breezer-taal, chattaal, fonetisch of dialectisch typen in principe niet toegelaten. Gebruik liefst alleen standaard afkortingen. Schrijf volzinnen en gebruik leestekens.
Deze paragraaf geldt voor elk gebruik van dit forum, ook voor het PM-verkeer tussen leden.
Toen ik nog naar school ging, en iemand dacht dat wat jij typt Nederlands was, of AN, dan was je gebuisd. Kzalt simpeler uitlegge met kortere zinnen wordt dus : Ik zal het eenvoudiger uitleggen met kortere zinnen. Ik zoek bastablatuur (of partituren) van The Scabs. wordt : Ik zoek de bastablatuur (of partituur) van The Scabs. werkwoorden, leestekens, woorden zelfs... AN is hier verplicht. Is het zo duidelijk genoeg? 
|
 |
|
DiMMaX
|
Berichttitel: Re: Ideeën? Tips? Opmerkingen? Vragen? Plannen? Geplaatst: 03 dec 2009 14:32 |
|
Geregistreerd op: 03 nov 2009 12:41 Berichten: 309 Woonplaats: Ophasselt
|
|
 |
|
 |
|
ArneVanderWildt
|
Berichttitel: Re: Ideeën? Tips? Opmerkingen? Vragen? Plannen? Geplaatst: 03 dec 2009 14:42 |
|
|
A-C schreef: Toen ik nog naar school ging, en iemand dacht dat wat jij typt Nederlands was, of AN, dan was je gebuisd. Kzalt simpeler uitlegge met kortere zinnen wordt dus : Ik zal het eenvoudiger uitleggen met kortere zinnen. Ik zoek bastablatuur (of partituren) van The Scabs. wordt : Ik zoek de bastablatuur (of partituur) van The Scabs. werkwoorden, leestekens, woorden zelfs... AN is hier verplicht. Is het zo duidelijk genoeg?  ja, dit is zeker duidelijk, het is echter niet mijn bedoeling om een hele uitleg aan te vragen over het nederlandse schrift, sommige mensen durven soms wel eens een keertje te snel te typen, en lezen dan hun post geen 10 keer na, en echter heb ik nog steeds geen antwoord op eender welke vraag dan ook, dus om de aandacht van de mogelijke leden niet af te leiden van de oorspronkelijke bedoeling van m'n post, volgen hier nogmaals de vragen. en dit op een duidelijke, nederlandse, gestructureerde, (en hopelijk deze keer aanvaarde) manier: 1. Is er iemand op dit forum die weet waar ik de bastablaturen van nummers van The Scabs kan vinden? 2. Heeft iemand (moderators) een idee waar ik deze vraag best stel op dit forum? 3. Kan er iemand mij helpen met het uitschrijven van de bastablaturen van The Scabs? Hopelijk voldoet mijn post deze keer dan eens aan de wensen van de (vandaag precies slechtgehumeurde) moderators. (en ik post dit niet zo om tegen jullie schenen te stampen) Grtz Alvast bedankt voor jullie (dit keer on topic) antwoord.
|
|
 |
|
 |
|
ArneVanderWildt
|
Berichttitel: Re: Ideeën? Tips? Opmerkingen? Vragen? Plannen? Geplaatst: 03 dec 2009 14:44 |
|
|
DiMMaX schreef: deze heb ik reeds gevonden, ik zoek echter de bastablaturen voor: 1. Robbin' the liquor store 2. Don't you know 3. Hard Times 4. Time deze zijn echter nergens te vinden. toch bedankt voor een deftig antwoord
|
|
 |
|
 |
|
A-C
|
Berichttitel: Re: Ideeën? Tips? Opmerkingen? Vragen? Plannen? Geplaatst: 03 dec 2009 14:51 |
|
|
1) volgens mij is dat wel degelijk de bastab van Hard Times die in de link hierboven staat, waarna je zegt dat je die hebt gevonden, maar oa die van Hard Times zoekt... bis : http://www.guitarfiles.be/directory/artiest/s/scabs daar staat naast Hard Times ook Don't you know en Robbin' the Liquor store, wel in gitaarpartituur, maar zo moeilijk zal dat niet zijn om de bas daarbij te gaan zoeken 3 van de 4 in anderhalve minuut googlen... 2) Chit-chat, een tablatuur heeft op zich niets met gear te maken.
|
 |
|
ArneVanderWildt
|
Berichttitel: Re: Ideeën? Tips? Opmerkingen? Vragen? Plannen? Geplaatst: 03 dec 2009 15:08 |
|
|
A-C schreef: 1) volgens mij is dat wel degelijk de bastab van Hard Times die in de link hierboven staat, waarna je zegt dat je die hebt gevonden, maar oa die van Hard Times zoekt... bis : http://www.guitarfiles.be/directory/artiest/s/scabs daar staat naast Hard Times ook Don't you know en Robbin' the Liquor store, wel in gitaarpartituur, maar zo moeilijk zal dat niet zijn om de bas daarbij te gaan zoeken 3 van de 4 in anderhalve minuut googlen... 2) Chit-chat, een tablatuur heeft op zich niets met gear te maken.  Tot waar we nu gekomen zijn was ik reeds gekomen. (ik dank u voor dit bericht, en ben blij dat het al iets minder negatief is) echter daag ik u uit om te googlen op eender welke zoekterm je wil, ik heb het reeds zelf gezocht op alles wat ik maar dacht dat resultaat zou geven, maar blijf steken achter de dingen die net vermeld werden in vorige posts. extra vraag: Bestaat er nergens geen centrale databank, waar je bv partituren kan aankopen, hiervan? zoals je Sabam hebt voor de muziek zelf hebt (of zoiets) ps.: ik zal dit dan ook eens in chit-chat plaatsen, en ik zal dan ineens vermelden dat ik reeds een bastab van hard times heb gevonden. Mvg
|
|
 |
|
 |
|
Christophe
|
Berichttitel: Re: Ideeën? Tips? Opmerkingen? Vragen? Plannen? Geplaatst: 03 dec 2009 21:34 |
|
Geregistreerd op: 04 dec 2008 18:29 Berichten: 434 Woonplaats: Antwerpen
|
ArneVanderWildt schreef: extra vraag: Bestaat er nergens geen centrale databank, waar je bv partituren kan aankopen, hiervan? zoals je Sabam hebt voor de muziek zelf hebt (of zoiets)
U hebt PB 
_________________ Bill Maher: If you care about the planet, it's actually better to eat a salad in a Hummer than a cheeseburger in a Prius.Dr Fred - Ritter Instruments
|
|
 |
|
 |
|
Thyber
|
Berichttitel: Re: Ideeën? Tips? Opmerkingen? Vragen? Plannen? Geplaatst: 10 jan 2010 23:10 |
|
Geregistreerd op: 04 dec 2008 23:32 Berichten: 1884 Woonplaats: Ekeren
|
|
Zou het niet interessant zijn om een soort van meeting te organiseren met ineens enkele bands van de members die dan aansluitend optreden?
't kan dan bv. een zaaltje zijn dat gehuurd wordt, met dan misschien enkele sponsors die de huur van de zaal kunnen vergoeden?
Ik zou in elk geval interesse hebben in zo'n event/meeting ?
_________________ Audio Video Disco.
|
|
 |
|
 |
|
comfused
|
Berichttitel: Re: Ideeën? Tips? Opmerkingen? Vragen? Plannen? Geplaatst: 10 jan 2010 23:20 |
|
|
Defees schreef: Zou het niet interessant zijn om een soort van meeting te organiseren met ineens enkele bands van de members die dan aansluitend optreden?
't kan dan bv. een zaaltje zijn dat gehuurd wordt, met dan misschien enkele sponsors die de huur van de zaal kunnen vergoeden?
Ik zou in elk geval interesse hebben in zo'n event/meeting ? chit-chat-f63/topic1953.html
|
|
 |
|
 |
|
Thyber
|
Berichttitel: Re: Ideeën? Tips? Opmerkingen? Vragen? Plannen? Geplaatst: 11 jan 2010 00:06 |
|
Geregistreerd op: 04 dec 2008 23:32 Berichten: 1884 Woonplaats: Ekeren
|
comfused schreef: Ik heb nog op de laatste pagina geantwoord doefus ^^ Dit is net iets anders als er al besproken is  meer in het mom van optreden/festivalletje voor een zacht prijsje fzo 
_________________ Audio Video Disco.
|
|
 |
|
 |
|
A-C
|
Berichttitel: Re: Ideeën? Tips? Opmerkingen? Vragen? Plannen? Geplaatst: 11 jan 2010 00:12 |
|
|
|
Wat denk je dat gearspot/jaar binnen haalt aan sponsoring?
Dit zou ongeveer willen zeggen dat we ons sponsoringgeld moeten verdubbelen.... En dan zitten we nog met de organisatie van dit evenement. En dat topic kan inderdaad nog altijd gebruikt worden om dat evenement in te richten. Voor 1 van de admins zijn het nu examens en de andere 2 zijn harde werkers...
|
 |
|
Christophe
|
Berichttitel: Re: Ideeën? Tips? Opmerkingen? Vragen? Plannen? Geplaatst: 17 jan 2010 22:27 |
|
|
|
Kleinigheidje:
Als ik in chit-chat klik op alle "Markeer alle berichten gelezen" en dan op de volgende pagina op "Toon Forum - Chit Chat", dan wordt ik niet opnieuw naar Chit Chat doorverwezen, maar naar de index pagina van het forum.
Edit: is blijkbaar op elk onderdeel zo
_________________ Bill Maher: If you care about the planet, it's actually better to eat a salad in a Hummer than a cheeseburger in a Prius.Dr Fred - Ritter Instruments
|
|
 |
|
 |
|
GuineaPig
|
Berichttitel: Re: Ideeën? Tips? Opmerkingen? Vragen? Plannen? Geplaatst: 18 jan 2010 08:03 |
|
Geregistreerd op: 29 okt 2008 16:54 Berichten: 1563 Woonplaats: Haasrode
|
Christophe schreef: Kleinigheidje:
Als ik in chit-chat klik op alle "Markeer alle berichten gelezen" en dan op de volgende pagina op "Toon Forum - Chit Chat", dan wordt ik niet opnieuw naar Chit Chat doorverwezen, maar naar de index pagina van het forum.
Edit: is blijkbaar op elk onderdeel zo Vreemd, ik kan dat gedrag niet reproduceren... Je bedoelt toch de link 'Markeer alle onderwerpen als gelezen' rechts boven de topic lijst? En daarna de link 'Keer terug naar het laatst geopende forum'? Wat gebeurt er als je wacht tot je automatisch terug naar het laatst geopende forum wordt gebracht? Browser?
|
|
 |
|
 |
|
Christophe
|
Berichttitel: Re: Ideeën? Tips? Opmerkingen? Vragen? Plannen? Geplaatst: 18 jan 2010 16:02 |
|
|
 'Markeer alle onderwerpen als gelezen' en daarna vb bovenstaand aangeduide link. Als ik gewoon wacht, dan is er geen probleem. Enkel in FF getest
|
|
 |
|
 |
|
GuineaPig
|
Berichttitel: Re: Ideeën? Tips? Opmerkingen? Vragen? Plannen? Geplaatst: 18 jan 2010 19:03 |
|
|
Ah ja... Je hebt gelijk... Blijkbaar bouwt het forum de link niet correct op waardoor je op de indexpage terecht komt... Ik gebruik altijd de link 'Keer terug naar het laatst geopende forum' als ik geen zin heb om te wachten op de automatische forwarding... phpBB bug dus... Sorry, maar dit ga ik niet proberen zelf op te lossen... 
|
|
 |
|
 |
|
Alchy
|
Berichttitel: Re: Ideeën? Tips? Opmerkingen? Vragen? Plannen? Geplaatst: 25 jan 2010 11:12 |
|
Geregistreerd op: 05 dec 2008 09:26 Berichten: 1484 Woonplaats: Sin City
|
Een ideetje overgenomen van een ander forum waarop ik mijn smoelwerk regelmatig laat zien: Alle gelockte threads/onderdelen worden verplaatst naar een apart "sub" forum met de naam "Prullenbak". Zo vervuilen ze de thread niet meer, maar blijft er wel een overzichtje behouden als informatief stuk. Voor meer informatie, zie http://www.focusclub.nl/forum/ hoe het gebruikt (kan) word(t)(en).
_________________ *=~=~=~=~=~=~=~=~=~=~=~==~=~=~=~=~=~=~=~=~=~=~=* // Everglow//\\ My FocusBreath in... Breath out... Don't speak but shout!
|
|
 |
|
 |
|
A-C
|
Berichttitel: Re: Ideeën? Tips? Opmerkingen? Vragen? Plannen? Geplaatst: 25 jan 2010 11:17 |
|
|
|
de enige topics die hier gesloten worden zijn die van te koop en gevraagd. De gesloten topics gaan naar achter, en iedereen staat toch altijd te springen om zijn niet gesloten topic naar voor te jagen.
|
 |
|
GuineaPig
|
Berichttitel: Re: Ideeën? Tips? Opmerkingen? Vragen? Plannen? Geplaatst: 25 jan 2010 13:42 |
|
|
|
Ik denk dat Alchy het vooral heeft over topics die gesloten worden omdat ze nutteloos zijn (omdat er b.v. al een ander topic over hetzelfde onderwerp bestaat).
In principe hebben we er zo ook niet al te veel. 't Is een beetje aan de mod of admin die zo'n topic sluit om te beslissen wat hij er mee doet. Ik laat ze meestal gewoon staan zodat de gebruiker die ze gepost heeft makkelijk ziet dat er een admin beslissing achter het sluiten zit (+ link naar het dubbele topic).
|
|
 |
|
 |
|
BillyMetalhead
|
Berichttitel: Re: Ideeën? Tips? Opmerkingen? Vragen? Plannen? Geplaatst: 22 feb 2010 23:45 |
|
|
|
Is het niet eens tijd voor een ander kleurtje als achtergrond? Dat wit doet na een 10 minuutjes bij mij toch zeer aan mijn ogen...
_________________ http://www.akemmanah.beIM AM PUNCHING YOUR SALAD ლ(ಠ益ಠლ
|
|
 |
|
 |
|
ellisvertellis
|
Berichttitel: Re: Ideeën? Tips? Opmerkingen? Vragen? Plannen? Geplaatst: 23 feb 2010 00:44 |
|
|
Ik heb ook nog een kleinigheid: op het Gitaarnetforum (ja sorry he  ) kan je het begin van het topic lezen, een regel of twee, als je met je muis op de topictitel staat, zonder dus het topic te hoeven openen. Als de inhoud je niet niet aanspreekt (wat dus niet duidelijk was af te leiden uit de topictitel) hoef je het topic dus niet te gaan openen om dat te weten te komen. Lijkt lullig, maar ik vind het wel handig. Is dat mogelijk? Of is dat nu eenmaal gelinkt aan de gebruikte software?
|
|
 |
|
 |
|
GuineaPig
|
Berichttitel: Re: Ideeën? Tips? Opmerkingen? Vragen? Plannen? Geplaatst: 23 feb 2010 08:59 |
|
|
BillyMetalhead schreef: Is het niet eens tijd voor een ander kleurtje als achtergrond? Dat wit doet na een 10 minuutjes bij mij toch zeer aan mijn ogen... Ooit zal er wel eens een ander design komen, maar dat is allesbehalve prioritair. We hebben momenteel voldoende werk met het op poten zetten van andere zaken. ellisvertellis schreef: Ik heb ook nog een kleinigheid: op het Gitaarnetforum (ja sorry he  ) kan je het begin van het topic lezen, een regel of twee, als je met je muis op de topictitel staat, zonder dus het topic te hoeven openen. Als de inhoud je niet niet aanspreekt (wat dus niet duidelijk was af te leiden uit de topictitel) hoef je het topic dus niet te gaan openen om dat te weten te komen. Lijkt lullig, maar ik vind het wel handig. Is dat mogelijk? Of is dat nu eenmaal gelinkt aan de gebruikte software? Standaard zit dat volgens mij inderdaad niet in de software die wij gebruiken + we willen ons forum zo 'standaard' mogelijk houden dan riskeren we niet te veel problemen/issues wanneer er upgrades moeten uitgevoerd worden...
|
|
 |
|
 |
|
ellisvertellis
|
Berichttitel: Re: Ideeën? Tips? Opmerkingen? Vragen? Plannen? Geplaatst: 23 feb 2010 09:27 |
|
|
|
Ok, fair enough. Dat was het enige dat ik mij afvroeg... Grtz!
|
|
 |
|
 |
|
BillyMetalhead
|
Berichttitel: Re: Ideeën? Tips? Opmerkingen? Vragen? Plannen? Geplaatst: 23 feb 2010 17:06 |
|
|
ellisvertellis schreef: Ok, fair enough. Dat was het enige dat ik mij afvroeg... Grtz! Hetzelfde voor mij 
|
|
 |
|
 |
|
dimi_janssens
|
Berichttitel: Re: Ideeën? Tips? Opmerkingen? Vragen? Plannen? Geplaatst: 07 apr 2010 12:39 |
|
Geregistreerd op: 04 dec 2008 23:53 Berichten: 819 Woonplaats: Tessenderlo
|
BillyMetalhead schreef: Is het niet eens tijd voor een ander kleurtje als achtergrond? Dat wit doet na een 10 minuutjes bij mij toch zeer aan mijn ogen... Helderheid en contrast verlagen? Ik heb er totaal geen last van en ik vind trouwens de kleuren perfect zo. Ik krijg last met donkere achtergronden en lichtere tekstkleur. Misselijk worden tijdens het lezen en erna overal lijnen van tekst zien waar er eigenlijk niets is. Helderheid en contrast omlaag en deze pagina is ideaal hoor 
_________________ B&CH Les Paul w/Tonerider Alnico IV Classics Set - '79 Marshall JMP - Marshall JCM800 LEAD 1960 http://www.facebook.com/HuntingDaisieshttp://vi.be/HuntingDaisies
|
|
 |
|
 |
|
BillyMetalhead
|
Berichttitel: Re: Ideeën? Tips? Opmerkingen? Vragen? Plannen? Geplaatst: 07 apr 2010 15:02 |
|
|
dimi_janssens schreef: Helderheid en contrast omlaag en deze pagina is ideaal hoor  Dat kan ik ook doen  ik bezoek toch weinig andere sites 
|
|
 |
|
 |
|