| Auteur |
Bericht |
|
Langun
|
Berichttitel: Re: Axe Fx Geplaatst: 01 feb 2012 18:16 |
|
Geregistreerd op: 21 okt 2009 21:49 Berichten: 1392 Woonplaats: Knesselare
|
|
Die zullen dan ook wel in zalen spelen met betere PA-installaties.
|
|
 |
|
 |
|
opperstruik
|
Berichttitel: Re: Axe Fx Geplaatst: 01 feb 2012 20:08 |
|
Geregistreerd op: 05 dec 2008 09:16 Berichten: 948 Woonplaats: sint lenaarts
|
A-C schreef: Moest je die weg doen heb ik wel interesse, moest de topicstarter hem niet willen. als dit over mijn midimate gaat, die staat al geruime tijd te koop. gear-in-aanbieding-f55/topic8273.html
_________________ zeg nooit nooit,want shit happens 
|
|
 |
|
 |
|
Raf_666
|
Berichttitel: Re: Axe Fx Geplaatst: 06 feb 2012 08:41 |
|
|
Ik speel nu al geruime tijd over een axe-fx ultra , de lichtgewicht matrix amp (minder dan 4 kg en 1he hoog) , als controller een midimate met ernie ball jr pedaal voor wah. en een genz-benz g-flex 2x12 cab. Ik heb ook mijn signaal gesplit in een output met cab simulatie voor thuis (met krk rokit 5's) en een output zonder de cab simulatie naar de poweramp. Moet zeggen heb live nog nooit via de eerste output gespeeld , telkens gewoon mic voor cabinet. Ook wss omdat ik mss nog niet FOH gehoord heb , thuis op laag volume klinkt 't lekker. Raf ps : life is boring zonder GAS 
_________________ Bands : Heartwork Metal Recycling BandSpandex Gear : ESP M-II's, Mayones Regius 7 , Fractal Audio Axe-FX Ultra, Matrix GT800FX, Midimate, Ernie Ball Jr., Genz-Benz G-flex 212, Randall XL, Line6 Relay G50, SKB Rack
|
|
 |
|
 |
|
SloeGin
|
Berichttitel: Re: Axe Fx Geplaatst: 07 feb 2012 11:42 |
|
Geregistreerd op: 01 maart 2009 18:29 Berichten: 450 Woonplaats: Antwerpen
|
Raf_666 schreef: ps : life is boring zonder GAS  Je kan ze misschien beginnen te verzamelen  
_________________ Tokai/Burny | Eleven Rack | Atomic Amps | Voodoolab GCP| Dunlop
|
|
 |
|
 |
|
Core2x
|
Berichttitel: Re: Axe Fx Geplaatst: 07 feb 2012 16:35 |
|
Geregistreerd op: 05 aug 2010 18:14 Berichten: 374 Woonplaats: Wezembeek-Oppem
|
Lee van Born Of Osiris doet z'n Axe FX Ultra weg, met al de patches van hun cd 'The Discovery'! 
_________________ |ENGL INVADER 100 - ENGL 4x12 Pro Cab - TC Electronic G - Major II - Line 6 G90 - Korg DTR1000|
|
|
 |
|
 |
|
Stillborn
|
Berichttitel: Re: Axe Fx Geplaatst: 08 feb 2012 21:15 |
|
|
SloeGin schreef: Je kan ze misschien beginnen te verzamelen   Holy cow, dat is toch wel teveel van het goede! Zo'n profiler is toch overbodig als je 2 degelijke modelers hebt staan?
|
|
 |
|
 |
|
ItWillDo
|
Berichttitel: Re: Axe Fx Geplaatst: 08 feb 2012 21:36 |
|
|
|
Overbodig misschien wel maar je hebt altijd een goede tester nodig met veel veldervaring om de ware potentiaal van dat ding vrij te geven he.
En dan is Ola Englund natuurlijk één van de namen die bij velen opspringt. Ben wel benieuwd in hoeverre zo'n Kemper in staat is de Impulse Responsie te kopiëren. Van wat ik uit de video's heb gezien doet die dat wel vrij fantastisch.
Daarnaast, geniaal concept ook gewoon. Enigste nadeel is dat je (voor zover ik weet) je toon volledig uit de bron moet halen en dit gewoon een compact transportmiddel.
|
 |
|
SloeGin
|
Berichttitel: Re: Axe Fx Geplaatst: 08 feb 2012 21:41 |
|
|
|
_________________ Tokai/Burny | Eleven Rack | Atomic Amps | Voodoolab GCP| Dunlop
|
|
 |
|
 |
|
Stillborn
|
Berichttitel: Re: Axe Fx Geplaatst: 11 feb 2012 12:31 |
|
|
ItWillDo schreef: Daarnaast, geniaal concept ook gewoon. Enigste nadeel is dat je (voor zover ik weet) je toon volledig uit de bron moet halen en dit gewoon een compact transportmiddel. Gewoon een muziekwinkel binnenstappen. 'Hoi, mag ik enkele versterkers komen testen?'
|
|
 |
|
 |
|
SloeGin
|
Berichttitel: Re: Axe Fx Geplaatst: 13 feb 2012 22:39 |
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|
Core2x
|
Berichttitel: Re: Axe Fx Geplaatst: 13 feb 2012 23:11 |
|
Geregistreerd op: 05 aug 2010 18:14 Berichten: 374 Woonplaats: Wezembeek-Oppem
|
|
Jup, had het ook gelezen op Facebook! Heb dat hele 'Kemper Profiling thing' gemist precies, dringend eens wat opzoeken. =/
_________________ |ENGL INVADER 100 - ENGL 4x12 Pro Cab - TC Electronic G - Major II - Line 6 G90 - Korg DTR1000|
|
|
 |
|
 |
|
Baco
|
Berichttitel: Re: Axe Fx Geplaatst: 14 feb 2012 10:10 |
|
Geregistreerd op: 04 dec 2008 21:17 Berichten: 4146 Woonplaats: Maldegem
|
|
Zo'n Kemper zou ik hier ook wel graag eens testen, eigenlijk...
_________________ BlacKat - Caparison - Dean - ESP - G&L - Washburn Diezel & Engl Amps - Kemper KFK-QZ1 - Relay G90 - ProStage Remote Wah & XDS - WH4 -> Guitar Candy (fb) / www.guitarcandy.be <-
|
|
 |
|
 |
|
A-C
|
Berichttitel: Re: Axe Fx Geplaatst: 14 feb 2012 10:14 |
|
Geregistreerd op: 29 okt 2008 17:42 Berichten: 5802 Woonplaats: Hertsberge
|
|
vorig jaar vond ik dat toch gene vette.
|
 |
|
Baco
|
Berichttitel: Re: Axe Fx Geplaatst: 14 feb 2012 10:21 |
|
|
A-C schreef: vorig jaar vond ik dat toch gene vette. Dat herinner ik me er ook van, remember die Recto Nu, zijn blijkbaar serieuze sprongen vooruit aan het maken, ik geef hen nog even het voordeel van de twijfel op dit moment...
_________________ BlacKat - Caparison - Dean - ESP - G&L - Washburn Diezel & Engl Amps - Kemper KFK-QZ1 - Relay G90 - ProStage Remote Wah & XDS - WH4 -> Guitar Candy (fb) / www.guitarcandy.be <-
|
|
 |
|
 |
|
BillyMetalhead
|
Berichttitel: Re: Axe Fx Geplaatst: 14 feb 2012 10:28 |
|
|
|
 |
|
 |
|
ItWillDo
|
Berichttitel: Re: Axe Fx Geplaatst: 14 feb 2012 10:50 |
|
|
|
Ach ieder zijn smaak hé, zou graag toch ook zo'n Kemper gewoon eens willen uitproberen om te zien wat er uit te krijgen valt. Er zijn blijkbaar veel mensen die er niet mee gediend zijn dat Ola nu zijn Axe FX heeft verkocht, maar smaken verschillen nog altijd. Als die jongen nu zijn tone veel beter uit die Kemper kan halen dan ben ik blij dat die dichter bij zijn wens is gekomen.
Nu vraag ik me alleen af of die zijn profiling is begonnen vanuit de tone van zijn Fortin Satan?
|
 |
|
SloeGin
|
Berichttitel: Re: Axe Fx Geplaatst: 14 feb 2012 11:29 |
|
|
BillyMetalhead schreef: Meh  Ik zou ook liever met echte amps werken maar: 1).Ik woon op een appartement dus ik kan met tube amps niks aanvangen, been there done that 2) Het is een pak goedkoper dan een Diezel, Marshall AFD, Marshall JCM800, Plexi en Dual Rectifier te kopen 
|
|
 |
|
 |
|
A-C
|
Berichttitel: Re: Axe Fx Geplaatst: 14 feb 2012 11:34 |
|
|
|
zo werkt het niet he.
De Kemper is dus software die je in staat stelt om clonen te maken van een amp die je hebt, hoort en kan gebruiken.
Dus zijn geluid van een triple recto, komt van een triple recto.
|
 |
|
BillyMetalhead
|
Berichttitel: Re: Axe Fx Geplaatst: 14 feb 2012 11:35 |
|
|
|
Nee het hele profiling is een leuk idee, maar geloof er geen zak van eerlijk gezegd. En het hele idee van een amp gaan profilen is gewoon tja, dan nog VEEL liever een axe fx. Maar dan als backup voor een heel rig, niet als main.
_________________ http://www.akemmanah.beIM AM PUNCHING YOUR SALAD ლ(ಠ益ಠლ
|
|
 |
|
 |
|
SloeGin
|
Berichttitel: Re: Axe Fx Geplaatst: 14 feb 2012 11:37 |
|
|
A-C schreef: zo werkt het niet he.
De Kemper is dus software die je in staat stelt om clonen te maken van een amp die je hebt, hoort en kan gebruiken.
Dus zijn geluid van een triple recto, komt van een triple recto. Je hoeft ze zelf niet presé te maken hé, je download gewoon de profiles van anderen ... of wat bedoel je juist?
|
|
 |
|
 |
|
BillyMetalhead
|
Berichttitel: Re: Axe Fx Geplaatst: 14 feb 2012 11:40 |
|
|
SloeGin schreef: Je hoeft ze zelf niet presé te maken hé, je download gewoon de profiles van anderen ... of wat bedoel je juist? Hmmm, ok maar dan nog van een serie 1'tjes en 0'n naar het hele profiling gedoe gaan snap ik niet, waarom zou het dan in godsnaam beter kunnen zijn dan een axe fx of dergelijke? Zal gewoon aan mij liggen 
|
|
 |
|
 |
|
A-C
|
Berichttitel: Re: Axe Fx Geplaatst: 14 feb 2012 11:44 |
|
|
SloeGin schreef: Je hoeft ze zelf niet presé te maken hé, je download gewoon de profiles van anderen ... of wat bedoel je juist? ItWillDo schreef: Nu vraag ik me alleen af of die zijn profiling is begonnen vanuit de tone van zijn Fortin Satan? was hierop BillyMetalhead schreef: Hmmm, ok maar dan nog van een serie 1'tjes en 0'n naar het hele profiling gedoe gaan snap ik niet, waarom zou het dan in godsnaam beter kunnen zijn dan een axe fx of dergelijke? Zal gewoon aan mij liggen  het enige wat ik kan bedenken is dat je specifiek jouw amp kan clonen. Als je 10 productiemodellen van amps gaat nemen, gaan die ook verschillen.
|
 |
|
BillyMetalhead
|
Berichttitel: Re: Axe Fx Geplaatst: 14 feb 2012 11:48 |
|
|
Jep daar zit zeer zeker een verschil op ja! En dan heb je nog geen kabel/gitaar/cab zoals je idool als je hun toch wilt kopiëren  Ja nee het hele modeling en profiling idee is leuk. Maar ik wacht mijn tijd nog wat af...
|
|
 |
|
 |
|
A-C
|
Berichttitel: Re: Axe Fx Geplaatst: 14 feb 2012 12:22 |
|
|
BillyMetalhead schreef: En dan heb je nog geen kabel/gitaar/cab zoals je idool als je hun toch wilt kopiëren Daar heeft het niets mee te maken toch. Het is je eigen materiaal compacter maken. Of zelfdzame amps toch kunnen gebruiken.
|
 |
|
Baco
|
Berichttitel: Re: Axe Fx Geplaatst: 14 feb 2012 12:28 |
|
|
|
Toch intrigerend, zeker nu er meer en meer profiles beschikbaar worden (en zullen worden)...
|
|
 |
|
 |
|