Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help    Website   Shop
Sponsors:

Forumoverzicht » Instrumentenspot » Effecten

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: nut van line mixers??
 Bericht Geplaatst: 30 jan 2012 10:56 

ken iemand mij het nut uitleggen van line mixers? Hoe connecteer je zo een dingen?

ik heb 1 eventide TF in de loop van mijn mesa, kan ik met een line mixer de tone wat verbeteren en hoe doe ik dat? Internet al gegoogled maar het is me niet echt duidelijk...

please help

Thanks

Profiel  

Berichttitel: Re: nut van line mixers??
 Bericht Geplaatst: 30 jan 2012 11:05 
Gearspot Crew

line mixers zijn pas nuttig als je meerdere apparaten in je loop steekt.
De volumes zijn niet altijd gelijk bij die apparaten, met een line mixer kan je die volumes gelijk trekken. Ook zet je alles in parallel ipv in serie, wat het signaal niet zo zou mogen aanpassen.

Bij 1 apparaat heeft dat geen nut.
Als je de toon wil verbeteren zul je bij de levels van die eventide moeten kijken.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 30 jan 2012 11:09 

eindelijk is een deftige uitleg... Op internet vind je de meest uiteenlopende theorieën rond line mixers.

thanks A-C

Profiel  

Bericht Geplaatst: 30 jan 2012 11:39 

tenzij je amp enkel een loop in serie heeft, dan kan je met een linemixer mixen tussen het direct signaal en het effect signaal (die je 100% wet zet). veel effecten vreten aan je direct signaal en dat gebeurt dus niet bij een line mixer. right?

Profiel  

Bericht Geplaatst: 30 jan 2012 11:42 

AC zijne uitleg is niet helemaal correct. Een mixer heeft ook zijn nut als je maar 1 apparaat in je loop hebt. Het is meestal beter om een loop serieel te gebruiken en via een mixer het apparaat in parallel te hangen. Hangt af van de loop van je versterker maar de meeste loops klinken beter in serie dan in parallel.

Het gebruik van een mixer heeft ook niet echt iets te maken met het volume van je fx units. Sterker nog, de meest gebruikte mixers hebben niet eens een aparte volume per fx unit maar hebben een regeling per "mix".

Lees dit document, dan zal je alles een stuk duidelijker worden: http://www.lordriffenstein.com/Manuals/Guitar%20Rack%20Mixers.doc. Het document gaat een stuk verder dan 1 fx unit in een mixer maar het legt het principe en het hoe en waarom goed uit.

Mesas hebben nogal 'funky' loops over het algemeen dus ik denk wel dat jij er voordeel uit kan halen om die Eventide in een mixer te hangen. Ik heb voor een klant een MarkL mini mixer binnen en dat zou voor jou ook prima werken. Ik heb die MarkL al een paar keer getest en mijn Engl vroeger ging al beter klinken als die MarkL nog maar gewoon in de loop hing, zit een goei buffer circuit in :mrgreen:

Volg LordRiffenstein nu ook op FACEBOOK

A-C schreef:
"dit is het beste" werkt misschien bij mensen tot een EQ voor de leeftijd van 16 jaar, maar meer ook niet.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 09 feb 2012 22:34 

Na het lezen van het bovenstaand document zit ik toch nog met een vraag. Heeft hét zin om een linemixer aan te schaffen indien je versterker geen effe geloop heeft zoals mij bassman of Mark IIa? Als modulatie-effecten gebruik ik de time- en modfactor.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Forumoverzicht » Instrumentenspot » Effecten