AC zijne uitleg is niet helemaal correct. Een mixer heeft ook zijn nut als je maar 1 apparaat in je loop hebt. Het is meestal beter om een loop serieel te gebruiken en via een mixer het apparaat in parallel te hangen. Hangt af van de loop van je versterker maar de meeste loops klinken beter in serie dan in parallel.
Het gebruik van een mixer heeft ook niet echt iets te maken met het volume van je fx units. Sterker nog, de meest gebruikte mixers hebben niet eens een aparte volume per fx unit maar hebben een regeling per "mix".
Lees dit document, dan zal je alles een stuk duidelijker worden:
http://www.lordriffenstein.com/Manuals/Guitar%20Rack%20Mixers.doc. Het document gaat een stuk verder dan 1 fx unit in een mixer maar het legt het principe en het hoe en waarom goed uit.
Mesas hebben nogal 'funky' loops over het algemeen dus ik denk wel dat jij er voordeel uit kan halen om die Eventide in een mixer te hangen. Ik heb voor een klant een
MarkL mini mixer binnen en dat zou voor jou ook prima werken. Ik heb die MarkL al een paar keer getest en mijn Engl vroeger ging al beter klinken als die MarkL nog maar gewoon in de loop hing, zit een goei buffer circuit in