| Auteur |
Bericht |
|
Bonded By Blood
|
Berichttitel: Re: Gitaar Led + Mod project Geplaatst: 07 jun 2011 18:45 |
|
Geregistreerd op: 15 dec 2008 21:31 Berichten: 1615 Woonplaats: Antwerpen
|
yorick1245 schreef: Heb er ook al aan zitten denken, over the top gaan.. maar is zoiets dan niet té? In je openingspost zeg je zelf dat je meer bass speelt en dat dit eigenlijk een beginnersgitaar is. Daar begrijp ik uit dat dit eigenlijk meer een project is en dat je eigenlijk dus niet full-time op deze gitaar gaat spelen. Persoonlijk vind ik de lichtjes die je nu al geïnstalleerd hebt ook "té", in de zin dat het echt geen gewone gitaar meer is nu! Als ik in jou schoenen zou staan, zou ik dus all the way gaan. Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is, maar het zou echt vet zijn om rond je pickups LED's te plaatsen die meegaan op het ritme. Dus als je op de brugpickup speelt, dat de LED's rond die pickup steeds oplichten wanneer er signaal doorgaat. Ik heb er geen idee van of dit haalbaar is en hoe je dit moet doen. Ik betwijfel enkel of het signaal dat uit een passieve pup komt, groot genoeg is om de LED's te triggeren en of dit niet zou zorgen voor enorm veel storing in je signaal.
|
|
 |
|
 |
|
yorick1245
|
Berichttitel: Re: Gitaar Led + Mod project Geplaatst: 07 jun 2011 19:59 |
|
Geregistreerd op: 20 mei 2011 12:53 Berichten: 312 Woonplaats: Wachtebeke
|
oké na een beetje overwegen zie ik het wel zitten.. Nog niet helemaal uit of het rond de picks gaat worden of rond de slagplaat ofzo.. Sebiet eens de gitaar in elkaar steken en meten hoeveel er uit die pickups komt. Ga de leds uiteraard niet rechtstreeks aansluiten op de pickup, maar via een opamp oid. het signaal met een batterij versterken en zo de leds sturen. Maar eerst meten hoeveel we daadwerkelijk eruit getrokken krijgen 
|
|
 |
|
 |
|
Bonded By Blood
|
Berichttitel: Re: Gitaar Led + Mod project Geplaatst: 07 jun 2011 20:09 |
|
|
Denk er eerst rustig over na hé! Want ik wil niet dat mijn luidop denken ervoor zorgt dat ge heel uw project verkloot. 
|
|
 |
|
 |
|
yorick1245
|
Berichttitel: Re: Gitaar Led + Mod project Geplaatst: 07 jun 2011 21:05 |
|
|
haha neje  maar mee wa meten kunde nie veel verkeerd doen e  maar heb nu toch slagplaat op overschot want heb ze herspoten maar door de vernis blinkt ze weer en ik wil een matte dus zal er mij een moeten kopen  dus kan op deze wat experimenteren 
|
|
 |
|
 |
|
Sidesmile
|
Berichttitel: Re: Gitaar Led + Mod project Geplaatst: 07 jun 2011 22:58 |
|
|
|
En hetzelfde op je knoppen: dat je kan "zien" hoe hard ze open staan. Hoe meer open, hoe feller de LED.
_________________ Lost Department http://www.myspace.com/lodep >> OUT NOW: debut full album feat. Franky DSVD!
|
|
 |
|
 |
|
yorick1245
|
Berichttitel: Re: Gitaar Led + Mod project Geplaatst: 07 jun 2011 23:49 |
|
|
Sidesmile schreef: En hetzelfde op je knoppen: dat je kan "zien" hoe hard ze open staan. Hoe meer open, hoe feller de LED. Daar zit iets in, maar dacht aan een andere uitwerking; de knoppen hebben allemaal een schaalverdeling van 1 - 10, ik dacht om mss rond de knoppen 10 leds te zetten en als je naar 2 draait gaan er 2 leds branden, naar 8 8 leds etc. Maar.. Elektrisch gezien ook weer niet simpel  Heb wel elektronica gedaan maar toch  Morgen eerst even wat metingen doen op de pickups, en alles nog eens rustig laten bezinken, ff bekijken wat haalbaar is wat niet enzo...
|
|
 |
|
 |
|
Valoosj
|
Berichttitel: Re: Gitaar Led + Mod project Geplaatst: 08 jun 2011 09:07 |
|
Geregistreerd op: 05 dec 2008 14:22 Berichten: 966 Woonplaats: 't Zuid
|
Voor beide ideeën heb ik op diystompboxes al wat layouts gezien, het is dus mogelijk ... Als je wil zoek ik die dingen nog wel eens op voor je. En misschien beter dan gewoon wat leds rond je pickups: steek er een plexiglazen ring rond, dan heb je een egaal oppervlak dat oplicht en moet je maar 4 leds of zo gebruiken voor een goed resultaat. Beetje als dit: 
_________________ Yard sale
|
|
 |
|
 |
|
Sidesmile
|
Berichttitel: Re: Gitaar Led + Mod project Geplaatst: 08 jun 2011 11:11 |
|
|
Valoosj schreef: En misschien beter dan gewoon wat leds rond je pickups: steek er een plexiglazen ring rond, dan heb je een egaal oppervlak dat oplicht en moet je maar 4 leds of zo gebruiken voor een goed resultaat. Beetje als dit:  Of tussen de slagplaat en de body?
_________________ Lost Department http://www.myspace.com/lodep >> OUT NOW: debut full album feat. Franky DSVD!
|
|
 |
|
 |
|
yorick1245
|
Berichttitel: Re: Gitaar Led + Mod project Geplaatst: 08 jun 2011 11:22 |
|
|
|
dat zou idd wel nice zijn, gwn een plexi onder de slagplaat maken en die laten oplichten.. Heb er alleen begot geen idee van hoe ik een gelijke verdeling over die plexi kan krijgen dmv leds...
|
|
 |
|
 |
|
Bonded By Blood
|
Berichttitel: Re: Gitaar Led + Mod project Geplaatst: 08 jun 2011 11:23 |
|
|
Nu je toch ineens bezig bent zou ik ook een gifgroene spandex, een visnet topje, een pruik met veel haar, furry boots en een bandana kopen! En vervolgens een Glamrock band oprichten en de show stelen met een lichtgevende gitaar! 
|
|
 |
|
 |
|
yorick1245
|
Berichttitel: Re: Gitaar Led + Mod project Geplaatst: 08 jun 2011 11:56 |
|
|
Haha, neje da's nu ook nie direct de bedoeling  Maar dat soort reacties dacht ik dus te krijgen als ik té zou gaan met die gitaar 
|
|
 |
|
 |
|
Bonded By Blood
|
Berichttitel: Re: Gitaar Led + Mod project Geplaatst: 08 jun 2011 12:01 |
|
|
Het is juist daarom dat ik de grap maakte! Zolang je er geen glitter-finish opzet, zal de gitaar wel normaal blijven ogen! 
|
|
 |
|
 |
|
yorick1245
|
Berichttitel: Re: Gitaar Led + Mod project Geplaatst: 08 jun 2011 13:24 |
|
|
er komt in ieder geval in de extra holte die ik gefreesd heb voor alles een schakelaar om de verschillende delen met verlichting in of uit te schakelen  ALS er nog iets bijkomt 
|
|
 |
|
 |
|
yorick1245
|
Berichttitel: Re: Gitaar Led + Mod project Geplaatst: 08 jun 2011 19:12 |
|
|
Sorry voor dubbelpost maar toch kleine update: Gitaar in elkaar gestoken & gemeten.. Als ik 3 snaren tegelijk aansla kan ik een maximum van een goeie 180mV wisselspanning opwekken. Dus ik ga uit van rond die waarde ALS ik het idee zou volgen van leds die speelpatroon volgen. Overigens nog een fototje van de gitaar in elkaar: (ligt ondertussen weeral helemaal uit elkaar  ) Update:Zit te overwegen om misschien toch de neck mee rood te spuiten, omdat er vanachter toch een paar putjes etc. inzitten. Heb alleen totaal geen idee of dat nog makkelijk gaat spelen etc. Eventueel gedacht dus om de neck rood mee te doen en dan de bovenkant van de kop zwart te maken en daar dan een custom logo op te gooien. Voor de rest heb ik nog een extra LED feature op mijn todo list geplaatst: op de afdekplaat vanachter waaronder de veren en de snaren liggen zitten 6 gaten om nieuwe snaren door te steken, ga die gaten verlichten met een ledje voor batterij indicator (2 rode, 2 orange, 2 groene). Die gaan uiteraard niet altijd branden maar dmv. druk op knop oid. Moet dit nog even bedenken hoe verder uit te werken. In die afdekplaat ga ik ook een connector verwerken om de batterij dmv een oplader op te laden (duh  ). Die oplader mag uiteraard niet boven het oppervlak van de plaat komen om niet in de weg te zitten.
|
|
 |
|
 |
|
yorick1245
|
Berichttitel: Re: Gitaar Led + Mod project Geplaatst: 16 jun 2011 18:11 |
|
|
Achterkant van de afdekplaat van vanachter, waar de ledjes van de indicator komen:   Moet nog wel een likje verf krijgen. Het idee van dit is dat de leds niet "door elkaars gat schijnen". edit: (likje verf  ) wel beetje onduidelijk 
|
|
 |
|
 |
|
yorick1245
|
Berichttitel: Re: Gitaar Led + Mod project Geplaatst: 16 sep 2011 15:31 |
|
|
Na langere tijd nog eens een update in dit topic... Gisteren na verflaag of 8 de body proberen polijsten met een soort van wollen kop uit de brico, met diepe krassen als resultaat  . In het begin leek het te verbeteren, de verf begon mooi te glanzen, tot er op bepaalde plekken gewoon ineens diepe krassen ontstonden. Kan nu dus terug opnieuw beginnen uitplamuren en herspuiten. Van ver ziet het er nog redelijk deftig uit:  Tot je dichterbij gaat kijken naar de schade:   Ik zat nu te denken om het volgende te doen: eerst opnieuw uitplamuren, spuiten en schuren naar het einde toe met een 1200 http://www.stewmac.com/shop/Finishing_s ... apers.htmldaarna polijsten met zo een sponskop precies en met bijbehorende middel: http://www.stewmac.com/shop/Finishing_s ... g_Pad.htmlhttp://www.stewmac.com/shop/Finishing_s ... ounds.htmliemand ervaring met dit soort werken/deze producten? btw: de gitaar lijkt wel erg roze op de foto's, is in het echt niet het geval  ben ook gestopt na de krassen dus is ook niet overal even glanzend etc.
|
|
 |
|
 |
|
yorick1245
|
Berichttitel: Re: Gitaar Led + Mod project Geplaatst: 22 sep 2011 14:40 |
|
|
Herspoten, zéér tevreden van het resultaat voorlopig, polijstmiddel en speciale doekjes besteld (Commandant nr 4 + speciale polierdoekjes) voor afwerking. Hieronder de link naar de foto album met het voorlopig resultaat! http://s354.photobucket.com/albums/r412 ... /paintjob/
|
|
 |
|
 |
|
stijnkenens
|
Berichttitel: Re: Gitaar Led + Mod project Geplaatst: 05 okt 2011 22:57 |
|
Geregistreerd op: 19 jan 2010 00:28 Berichten: 214 Woonplaats: Antwerpen
|
|
Die polijstmolens zijn idd soms gevaarlijk voor de lak: je moet er echt mee leren werken.
Wat zijn die speciale polierdoekjes waar je het over hebt? Ik gebruik gewoon katoen van oude lakens ...
s.
_________________ "the great danger for most of us is not that we aim too high and miss, but that we aim too low and succeed with ease."(michelangelo)stijnkenens.eu en op facebook
|
|
 |
|
 |
|
yorick1245
|
Berichttitel: Re: Gitaar Led + Mod project Geplaatst: 06 okt 2011 10:57 |
|
|
Idd, ik polijst alleen nog met de hand nu  die doek noemt een microvezeldoek. Toen ik op die site het polijstmiddel bestelde zag ik dat ze dat zo'n doekje daar goed voor geschikt was. Neemt vuil ook heel goed op, ben er content van  Nog ff update ook: slagplaat en alle elektronica vanvoor zit er al terug in, nu vanachter verder solderen 
|
|
 |
|
 |
|