| Auteur |
Bericht |
|
Bonded By Blood
|
Berichttitel: Re: Bouwverslag Pedalboard Geplaatst: 30 jan 2012 20:57 |
|
Geregistreerd op: 15 dec 2008 21:31 Berichten: 1615 Woonplaats: Antwerpen
|
Valoosj schreef: Als het drie standen heeft, dan heb je geen 2PDT (2 poles double throw) maar een on-on-on. Ze hebben je dan de verkeerde schakelaar meegegeven. Ik heb de juiste hier nog wel liggen als je wil. Edit: Als je wil kan je van de middenstand wel een mute stand maken. Afhankelijk van hoe je schakelaar schakelt (intern). Edit 2: Ik las net je post weer en ik vermoed dat je onderstaande gedaan hebt, en daar die bijgeluiden dan bij krijgt?  Ik heb het net eens uitgemeten en mijn metingen komen overeen met jouw schema (de rode streepjes), buiten de middenstand. Wanneer ik de schakelaar op de middenstand zet, wordt er niet doorgegeven aan elkaar. Buiten natuurlijk de punten die ik aan elkaar gelust heb en de ground van de kabels (want deze zitten samen op één punt). Op de zijkant staat er dat het een on-off-switch is. Dus ik neem aan dat het zo hoort te zijn? Kunnen die bijgeluiden dan zijn doordat de switch zelf niet geaard is? Zoals je aan de telefoon zei: een draadje van de behuizing naar de aarding trekken? Moet dat een dikke draad zijn of mag dat een dun en flexibel elektriciteitsdraadje zijn? Want anders gaat het moeilijk worden om dat er nog bij te krijgen, want alles is gesoldeerd en zit in een krimpkous!  EDIT: snel even getest en zodra de switch geaard is, is er geen enkel probleem meer. Wanneer hij niet geaard is en ik kom met mijn hand op 2cm afstand, begint hij geluid te maken.
|
|
 |
|
 |
|
Valoosj
|
Berichttitel: Re: Bouwverslag Pedalboard Geplaatst: 30 jan 2012 21:37 |
|
Geregistreerd op: 05 dec 2008 14:22 Berichten: 966 Woonplaats: 't Zuid
|
|
Een eenvoudig dun draadje is goed. Zolang je schakelaar maar aan de aarding hangt.
_________________ Yard sale
|
|
 |
|
 |
|
Bonded By Blood
|
Berichttitel: Re: Bouwverslag Pedalboard Geplaatst: 30 jan 2012 21:46 |
|
|
|
Oké super! Binnenkort eens een draadje bijtrekken dan.
|
|
 |
|
 |
|
Bonded By Blood
|
Berichttitel: Re: Bouwverslag Pedalboard Geplaatst: 15 feb 2012 20:02 |
|
|
|
 |
|
 |
|
J-P
|
Berichttitel: Re: Bouwverslag Pedalboard Geplaatst: 15 feb 2012 20:12 |
|
Geregistreerd op: 26 dec 2009 13:12 Berichten: 3078 Woonplaats: Terneuzen
|
|
Nice `n tidy? Is dat niet wat weinig ruimte tussen die Polytune, phase 9-, LPB1? Ga je dat redden met de Lava cables of heb je zo`n mooi jack-jack koppelstuk?
|
|
 |
|
 |
|
Bonded By Blood
|
Berichttitel: Re: Bouwverslag Pedalboard Geplaatst: 15 feb 2012 20:29 |
|
|
Ik denk dat ze bijna zo dicht bij elkaar kunnen hoor. Maar het is bijlange nog niet klaar, de stroom moet nog voorzien worden, de patchbay moet aangesloten worden, kabels moeten worden gemaakt... Ik had er gewoon snel wat pedalen opgezet om te kijken hoeveel er eigenlijk op gaan en ik heb duidelijk nog veel plaats om heel wat GAS-aanvallen te vervullen. 
|
|
 |
|
 |
|
imlikeajungle
|
Berichttitel: Re: Bouwverslag Pedalboard Geplaatst: 15 feb 2012 21:48 |
|
Geregistreerd op: 31 okt 2008 23:34 Berichten: 6097 Woonplaats: Schaarbeek
|
Inderdaad netjes! Als je toch bezig bent, misschien het hout dat nog blank is donker lakken? En pedaaltjes kopen hé, vol moet het zijn! 
|
|
 |
|
 |
|
Bonded By Blood
|
Berichttitel: Re: Bouwverslag Pedalboard Geplaatst: 15 feb 2012 21:55 |
|
|
Bedankt! Dat blanke stuk hout wordt zeker ook nog bekleed in het zwart, maar ik wacht tot de scharnieren binnen zijn. Want dat blanke stuk hout is het dekseltje van het compartiment eronder. En pedalen... Als ik nu eindelijk terug een deftige studentenjob vind, gaat het niet lang duren hoor! 
|
|
 |
|
 |
|
imlikeajungle
|
Berichttitel: Re: Bouwverslag Pedalboard Geplaatst: 19 feb 2012 14:11 |
|
|
|
In dat geval al je solderless kabels checken. George L gaf ook makkelijk brom als je de kabel wat verdraaide of onder een andere hoek spanning zette.
|
|
 |
|
 |
|
Bonded By Blood
|
Berichttitel: Re: Bouwverslag Pedalboard Geplaatst: 19 feb 2012 16:10 |
|
|
imlikeajungle schreef: In dat geval al je solderless kabels checken. George L gaf ook makkelijk brom als je de kabel wat verdraaide of onder een andere hoek spanning zette. Ik neem aan dat dit eigenlijk een antwoord was op mijn anders topic ivm met de brom en stroom? Hoe check ik de kabels het best? Want tot op heden heb ik er nog geen enkel probleem mee gehad, moet ik meten of er bij geen enkele plug verbinden wordt gemaakt tussen de tip en sleeve?
|
|
 |
|
 |
|
imlikeajungle
|
Berichttitel: Re: Bouwverslag Pedalboard Geplaatst: 19 feb 2012 17:16 |
|
|
Whoops, ja idd fout topic. Kabels checken doe ik gewoon door ze in te pluggen, elk afzonderlijk  Gitaar - pedaaltje - testkabel - pedaaltje - amp 
|
|
 |
|
 |
|
Bonded By Blood
|
Berichttitel: Re: Bouwverslag Pedalboard Geplaatst: 19 feb 2012 23:09 |
|
|
|
Dat heb ik gedaan en ze werkte allemaal. Volgens mij heeft het echt te maken met het elektriciteitsnetwerk in onze bouw, want ik heb het vroeger nog al eens gehad zonder pedalboard...
|
|
 |
|
 |
|
rayne
|
Berichttitel: Re: Bouwverslag Pedalboard Geplaatst: 20 feb 2012 13:08 |
|
|
|
kan best hoor. Heb hier op bepaalde plaatsen ook last van. In De Rots in Antwerpen krijg ik een onnoemelijk irritant gezoem op het netwerk, terwijl ik al vanalles geprobeerd heb.
In Vilvoorde had ik ergens mijn versterker ingeplugged (rechtstreeks uit de muur zelf), maar die kreeg zelf niet voldoende stroom om geluid te produceren, best vreemd, terwijl de rest van de bands gear wel werkte.
_________________ Schecter Guitar Research
|
|
 |
|
 |
|