| Auteur |
Bericht |
|
Alchy
|
Berichttitel: Post fotos van je bassen... Geplaatst: 05 dec 2008 10:09 |
|
Geregistreerd op: 05 dec 2008 09:26 Berichten: 1484 Woonplaats: Sin City
|
Naar analogie met Offstage: Marcus Custom 6 SSD ReBop 5 - het is al een oude foto  
_________________ *=~=~=~=~=~=~=~=~=~=~=~==~=~=~=~=~=~=~=~=~=~=~=* // Everglow//\\ My FocusBreath in... Breath out... Don't speak but shout!
|
|
 |
|
 |
|
koentje_bassist
|
Berichttitel: Re: Post fotos van je bassen... Geplaatst: 07 dec 2008 13:30 |
|
|
|
 |
|
 |
|
Alchy
|
Berichttitel: Re: Post fotos van je bassen... Geplaatst: 07 dec 2008 22:01 |
|
|
|
Hoe klinkt die Squier Fretless?
Er moeten in mijn arsenaaltje nog 2 basskes bij: fretlessje en een W'Wick.
_________________ *=~=~=~=~=~=~=~=~=~=~=~==~=~=~=~=~=~=~=~=~=~=~=* // Everglow//\\ My FocusBreath in... Breath out... Don't speak but shout!
|
|
 |
|
 |
|
koentje_bassist
|
Berichttitel: Re: Post fotos van je bassen... Geplaatst: 08 dec 2008 08:54 |
|
|
|
Wel, ik ben daar heel tevreden van. Je ziet wel snel wat gebruikerssporen op het fretboard, maar dat doet niets van de klank af. En die is zoals ik mij een fretless klank had voorgesteld: zingend, afgerond en ingesteld met vooral de brugpickup, heel knorrend. Ik gebruik hem nog niet echt in bandverband, maar dat komt nog wel. Voorlopig zit ie nog veel in zijn flightcase. Ik gebruik hem met roundwounds, flatwounds klonken mij veel te plat. Hij moet nog wel eens een afstelbeurt hebben, maar zoals ik zei: voorlopig enkel thuisgebruik en af en toe op repetitie (waar ie alvast veel lovende woorden kreeg). Enkel het intoneren moet nog verbeterd worden, maar dat ligt aan het mannetje, niet aan de bas.
_________________ EBMM Stingray, GK 1001RBII, GK 410 SBX, GK 115 SBX, Markbass Traveler 102 http://www.bettyendebennys.be
|
|
 |
|
 |
|
Kennet
|
Berichttitel: Re: Post fotos van je bassen... Geplaatst: 16 dec 2008 23:39 |
|
|
Ibanez Soundgear SR05. 20 jaar oud.  en een Ibanez AEB305 (om thuis te spelen in mijn luie zetel) 
|
|
 |
|
 |
|
Alchy
|
Berichttitel: Re: Post fotos van je bassen... Geplaatst: 17 dec 2008 07:11 |
|
|
|
Hoe klinkt die 20-jarige Ibanez?
|
|
 |
|
 |
|
Kennet
|
Berichttitel: Re: Post fotos van je bassen... Geplaatst: 17 dec 2008 09:32 |
|
|
|
Wel, allereerst moet ik zeggen dat deze bas 'in den tijd' nogal een revolutionair ding was. Was ook ni gegeven trouwens... Ze klinkt nog heel goed, vind ik, ze heeft ook 2 actieve pick-ups (origineel). Wat ze vooral heeft is die heel fijne en smalle steel van de soundgears. De modernere soundgears EN ATK's zijn ook zo. Ibanez is heel goed spul voor niet overdreven veel geld. Ik heb zelf al reviews gelezen van mensen die een Stingray wegdeden en hun ATK behielden.
|
|
 |
|
 |
|
Albi
|
Berichttitel: Re: Post fotos van je bassen... Geplaatst: 17 dec 2008 17:57 |
|
|
De nek van een ATK en een Soundgear is wel een wereld van verschil hoor Ik heb nu een ATK en heb al op verschillende soundgears gespeeld. De ATK is toch meer een boomstamformaat à la precision terwijl de andere nog dunner is als een jazz.
_________________ Ibanez ATK-300
Eden Nemesis RS-400+VDK 112MT (binnenkort Eden d212xlt)
|
|
 |
|
 |
|
Kennet
|
Berichttitel: Re: Post fotos van je bassen... Geplaatst: 17 dec 2008 20:03 |
|
|
|
Aha, zeer interessant! Ik had anders gelezen in sommige reviews. In alle geval, voor ik een ATK zou kopen wil ik er wel eerst eentje deftig uitproberen. Bedankt voor de info.
|
|
 |
|
 |
|
cbarker
|
Berichttitel: Re: Post fotos van je bassen... Geplaatst: 17 dec 2008 22:39 |
|
Geregistreerd op: 14 dec 2008 19:40 Berichten: 60 Woonplaats: kortrijk
|
bij deze dus  yamaha rbx 765 , een ouder yamaha model, heeft een fantastisch slapgeluid, zelfs een stuk beter dan mijn stingray  ernieball musicman stingray 5 , welja ......... twas liefde op het eerste gezicht........   handgemaakte pendennis fretless, de hals is wengé, de toets ook, tussen de toets en de hals zit een heel dun laagje esdoorn, de body is zebrano, met een laagje notelaar tussen, aktieve seymour pickups, en gotoh tuners  akoestische bass van cort  Dit is het neusje van de zalm he  deze gebruik ik ENKEL bij zeer speciale gelegenheden!!
|
|
 |
|
 |
|
cbarker
|
Berichttitel: Re: Post fotos van je bassen... Geplaatst: 17 dec 2008 23:00 |
|
|
deze was ik vergeten, half-massieve contrabas 
|
|
 |
|
 |
|
Kennet
|
Berichttitel: Re: Post fotos van je bassen... Geplaatst: 18 dec 2008 23:04 |
|
|
|
Het hout van die fretless is echt knap.
En even erbij gevoegd over je commentaar over die Yamaha: MusicMan is natuurlijk meestal zeer goed spul, maar het stop zeker niet bij dat merk... Voor veel mensen is de aankoop van een MusicMan een doel op zich, zoals voor een gitarist een Stratocaster. Why...? Oude legenden en een beetje elitisme...
|
|
 |
|
 |
|
ArneVanderWildt
|
Berichttitel: Re: Post fotos van je bassen... Geplaatst: 19 dec 2008 10:41 |
|
|
Alchy schreef: Hoe klinkt die Squier Fretless?
Er moeten in mijn arsenaaltje nog 2 basskes bij: fretlessje en een W'Wick. heb die bas ook liggen thuis met een aantal aanpassingen aan, (slagplaat erop en fender pickup covers chrome) lijkt ie nog wat meer vintage :d:p en die bas klinkt echt wel goed, beter dan je zou verwachten van een squier en zeker voor die prijs.
|
|
 |
|
 |
|
cbarker
|
Berichttitel: Re: Post fotos van je bassen... Geplaatst: 20 dec 2008 10:36 |
|
|
Citaat: En even erbij gevoegd over je commentaar over die Yamaha: MusicMan is natuurlijk meestal zeer goed spul, maar het stop zeker niet bij dat merk... Voor veel mensen is de aankoop van een MusicMan een doel op zich, zoals voor een gitarist een Stratocaster. Why...? Oude legenden en een beetje elitisme k hou enorm van bassen met karakter. ik hoef geen bass die superpolyvalent is. en musicman is wel een karakterinstrument. net zoals een presicion bass of een rickenbacker. En het zijn simpelweg zéér goede bassen, maar je moet er van houden. Het is wel een feit dat die yamaha, voor slap en pop werk véél beter klinkt dan de musicman. musicmans zijn dan ook verre van perfect 
|
|
 |
|
 |
|
Christophe
|
Berichttitel: Re: Post fotos van je bassen... Geplaatst: 20 dec 2008 16:08 |
|
Geregistreerd op: 04 dec 2008 18:29 Berichten: 434 Woonplaats: Antwerpen
|
Laat Yamaha nu net ook een merk zijn met een heel eigen karakter En zeker niet alleen voor het slapwerk.
_________________ Bill Maher: If you care about the planet, it's actually better to eat a salad in a Hummer than a cheeseburger in a Prius.Dr Fred - Ritter Instruments
|
|
 |
|
 |
|
berrebas
|
Berichttitel: Re: Post fotos van je bassen... Geplaatst: 30 dec 2008 23:57 |
|
Geregistreerd op: 29 dec 2008 17:20 Berichten: 124 Woonplaats: Deurne
|
Mijn geliefd beestje. Fender Jazz, alles in uiterst standaard vorm. Maar het is een plank die leeft en blijft gaan! ... I love brug pickup!  Groeten Bert
_________________ one note please
|
|
 |
|
 |
|
bastom
|
Berichttitel: Re: Post fotos van je bassen... Geplaatst: 07 jan 2009 22:16 |
|
|
De Yamaha RBX (foto van laaaaaang geleden (ik schat 2000 ofzo))  De Gibson Thunderbird  Men main axen (vooral dan de RD): Gibson RD Artist ('77)  en de Fender P-Bass (usa)  Ik moet dringend eens betere pics van men gear maken :p 
_________________ ((( Semper Fi ))) [ Polderrock | polderrecords.be ]
|
|
 |
|
 |
|
xGxbeatdown
|
Berichttitel: Re: Post fotos van je bassen... Geplaatst: 12 jan 2009 17:33 |
|
Geregistreerd op: 04 dec 2008 21:28 Berichten: 1173 Woonplaats: Hoevenen
|
 Ibanez SRX590 Yamaha170 (customized) moet ik alleen nog is nieuwe pickups in rammen 
_________________ Straight Edge x
|
|
 |
|
 |
|
Vincent
|
Berichttitel: Re: Post fotos van je bassen... Geplaatst: 21 feb 2009 17:32 |
|
Geregistreerd op: 13 jan 2009 12:31 Berichten: 225 Woonplaats: Wondelgem / Gent
|
 Voor €50 overgekocht van OneEyedK hier. Nog eens enorm bedankt daarvoor  Al even op gespeeld en 't is een enorm comfortabel ding - iets wat me meteen al opviel, ookal is dit m'n eerste bas. Redelijk slanke nek en hij valt mooi in de schoot, twee pluspunten. Momenteel is hij binnen in Abacus voor een setup in C#, ik kan al niet wachten tot hij terug is 
|
|
 |
|
 |
|
Galatorn
|
Berichttitel: Re: Post fotos van je bassen... Geplaatst: 21 feb 2009 18:48 |
|
Geregistreerd op: 01 feb 2009 18:12 Berichten: 355 Woonplaats: Royal City of Antwerp
|
Zeer cool baske Vincent ! Ziet er vet uit... Fotootjes van mijn bescheiden collectie. De Jackson JS40 is al lang de deur uit. Naar Alchemist, die ze ondertussen ook al heeft verder verkocht denk ik  De andere zijn: * Washburn ABT5 actief/passief switchable. * Peavey T40 Beiden USA modellen.   
_________________ * Jackson and Engl abuser and owner of the Offstage Slut. * Rhythm n' Pitch Player of Angeli Di Pietra De ideale hoeveelheid gitaren = de huidige hoeveelheid gitaren + 1
|
|
 |
|
 |
|
Aphelion
|
Berichttitel: Re: Post fotos van je bassen... Geplaatst: 25 feb 2009 10:20 |
|
|
links: ESP LTD F-5E rechts: ESP Grass Roots F-5 
|
|
 |
|
 |
|
cbarker
|
Berichttitel: Re: Post fotos van je bassen... Geplaatst: 26 feb 2009 18:51 |
|
|
Citaat: links: ESP LTD F-5E rechts: ESP Grass Roots F-5 miljaar, dat wortelhout van je esp is prachtig. 
|
|
 |
|
 |
|
Frederick
|
Berichttitel: Re: Post fotos van je bassen... Geplaatst: 15 apr 2009 16:47 |
|
|
Nieuwste lid van de familie: Sandberg PM5   Speelt lekker maar weegt wel een ton meer dan mijn Yamaha's En het spelen op de B-snaar is nog wennen omdat ik steun nodig heb van een pickup en de nekpickup nogal 'laag' is met die slagplaat eronder.
Laatst bijgewerkt door Frederick op 15 apr 2009 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt
|
|
 |
|
 |
|
Frederick
|
Berichttitel: Re: Post fotos van je bassen... Geplaatst: 15 apr 2009 16:57 |
|
|
Ik begrijp niet waarom mijn afbeeldingen hier niet gewoon te zien zijn